Takto zrýchlite váš pomalý metabolizmus

Pomalý metabolizmus trápi ľudí rôznych vekových kategórií. Najčastejšie ide o starších ľudí alebo o ľudí po drastických diétach, či liečiacích sa na rôzne ochorenia. Patríte medzi tých, ktorých metabolizmus nešľape ako hodinky? Vyskúšajte naše rady a opäť si ho naštartuje.

Čo je to metabolizmus?

Pod slovom metabolizmus sa ukrýva veľké množstvo chemických procesov, ktoré dennodenne prebiehajú v našom tele. Tie buď energiu tvoria alebo spotrebúvajú.

Ide teda o neustály kolotoč, počas ktorého dochádza k rozkladu živín (získavaniu energie z potravy) a syntéze iných látok, bez ktorých by naše telo nebolo schopné správneho fungovania.

Spomalenie týchto procesov môže byť jednou z príčin, prečo je pre vás schudnúť ťažké.

Ako sa prejavuje pomalý metabolizmus?

  • napriek zdravej strave nechudnete, ale naopak priberáte
  • nechudnete hoci cvičíte
  • zhoršila sa vám celulitída
  • vypadávajú vám vlasy, zhoršila sa pleť
  • cítite sa unavene

5 rád ako zrýchlite pomalý metabolizmus

Nehladujte

Mnohí sa pýtajú ako zrýchliť pomalý metabolizmus.V prvom rade, to najhoršie, čo môžete pre svoj už spomalený metabolizmus urobiť je hladovanie. Tendenciu znížiť svoj príjem kalórií na minimum má väčšina ľudí s pomalým metabolizmom. Prečo? Bojí sa ďalšieho priberania. Obmedziť kalorický príjem je pre chudnutie podstatné, ale len za podmienky, že váš metabolizmus už pracuje tak ako má. Na začiatok je teda potrebné dať telu všetko čo potrebuje v dostatočnom množstve. Jedzte pravidelne (každé 3-4 hodiny), pestro a dodržujte základy zdravého stravovania.

Začnite deň výživnými raňajkami

Skôr než odídete do práce urobte si čas na raňajky. Pokiaľ ste doteraz nemali zvyk raňajkovať, skúste to zmeniť. Podľa viacerých odborníkov na výživu, telo bez raňajok prechádza do režimu hladovania, spomaľujú sa chemické procesy a šetrí sa energia.

Zaraďte do jedálnička výživné raňajky plné vlákniny, sacharidov a bielkovín, ktorými naštartujete svoj metabolizmus hneď zrána.

Pite „urýchľovače“ metabolizmu

To, že voda a pitný režim je pre rýchlosť metabolizmu dôležitá je známe. Ale počuli ste už o nápojoch, ktoré pozitívne vplývajú na metabolizmus? Je to hlavne káva, zelený čaj a energetické nápoje. Môže za to obsah kofeínu, teobromínu, taurínu a stimulácia nervového systému, ku ktorej po vypití dochádza. Avšak pozor na možné nežiadúce účinky ako je vysoký krvný tlak, úzkosť a poruchy spánku.

Každý deň pridajte štipku škorice

Škorica má okrem skvelej vône aj schopnosť zrýchliť metabolizmus. Vďačí tomu fakt, že je nízkokalorická a má vysoký obsah antioxidantov a fytochemikálií. Reguluje vylučovanie inzulínu a teda aj množstvo glukózy v krvi a zároveň znižuje cholesterol. Ak by sme to mali zhrnúť, škorica ma priaznivý účinok na všetky ukazovatele metabolického syndrómu, ktorému sa chceme vyhnúť. Pridajte štipku škorice aspoň do jedného jedla každý deň.

Buďte aktívny

Okrem vyššie uvedených rád je nevyhnuté podporiť metabolizmus aj fyzickou aktivitu. Pohyb je alfa aj omega správne fungujúceho metabolizmu. Pri cvičení totiž dochádza k zvýšeniu teploty a aj vďaka nej k zvýšeniu rýchlosti metabolických procesov. Rýchlosť metabolizmu sa tiež mení (zvyšuje) so stúpajúcim percentom svalovej hmoty, ktorú pravidelným športovaním môžeme získať. Okrem silového tréningu je vhodná aj kardio aktivita ako beh, bicyklovanie alebo korčuľovanie.

Pomalý metabolizmus nie je ničím príjemným, no našťastie nejde o stav, s ktorým musíte žiť do konca života. Pokiaľ sa rozhodnete bojovať s pomalým metabolizmom, najskôr odhaľte jeho príčinu. Je to nesprávne stravovanie a nedostatok pohybu? Alebo genetika, vysoký vek, či ochorenie štítnej žľazy? Následne vyskúšajte naše rady a nezabúdajte na trpezlivosť. Zmena nepríde zo dňa na deň.

Témy:


Pridajte svoj komentár