Slanina je zatracovaná neprávom. V týchto veciach je mimoriadne prospešná!

Mastná slanina je pre niekoho pochúťka, ktorej nikdy neodolá, iní sa jej stránia najmä preto, že sa im akosi nehodí do vzorca zdravého stravovania. To je však chyba, pretože slanina obsahuje veľko množstvo vitamínov a prospešných látok. Jej konzumácia v miere vám len a len prospeje. Okrem toho má však aj iné fantastické vlastnosti, ktoré sa ale nespájajú s jej konzumáciou. Dokáže totiž pomôcť pri bolesti zubov či angíne.

Na boľavé hrdlo

Možno vám vaša mama či stará mama v minulosti prízvukovala, že práve to, že slanina je mastná, je to najdôležitejšie. Práve masť má podľa nich fantastické účinky, a preto ste museli slaninu napríklad jesť pri bolesti hrdla. Argument znel – aby sa vám „premastilo hrdlo“. A skutočne je to tak. Napríklad pri angíne pomáha, ak si plátky bielej neúdenej slaniny priložíte na hrdlo, zaviažate a necháte pôsobiť.

4

Pre krásnu pleť

Samozrejme, slaninu môžete aj konzumovať, hoci ako pri všetkom, aj pri tejto mastnej pochúťke platí – s mierou. Obsahuje totiž vitamíny skupiny B, ktoré sú pre organizmus mimoriadne prospešné. Napríklad vitamín B3 má pozitívny vplyv na dĺžku života. A čo je ešte lepšie, v slanine sa nachádza aj kyselina hyalurónová, ktorá sa osvedčila v boji proti vráskam. Takže, vďaka pravidelnejšej konzumácii slaniny môžete žiť dlhšie a takisto dlhšie vyzerať lepšie, bez výrazných vrások. Skúste si kúskom slaniny masírovať miesta háklivé na tvorbu vrások. Pleť by mala byť hladšia a vypnutejšia.

Pomôže pri opici

Podľa štúdie z Univerzity v Newcastle dokáže slanina pomôcť vyrovnať s nepríjemnou „opicou“. Ak ste to s alkohol prehnali a chcete sa rýchlo dostať do formy, dajte si sendvič so slaninou. Podľa výskumníčky Elin Robertsovej sa tajomstvo ukrýva v mixe chlebu a aminokyselín obsiahnutých práve v slanine. Navyše, po prehýrenej noci by ste mali niečo zjesť, aj keď si váš žalúdok myslí niečo iné. No ak sa donútite aspoň do chlebu so slaninou, môže sa vám uľaviť.

1

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Nebojte sa priberania!

Ak slaninu konzumujete s mierou (odporúčaná dávka je približne 30 gramov), nemusíte sa obávať priberania. Negatívny vplyv má rovnako ako aj v prípade iných tukov len vtedy, ak sa konzumuje nadmerne. Ak netrpíte ochoreniami tráviaceho traktu alebo pečeňovými ťažkosťami, môžete si ju pokojne doprať. Navyše, štruktúra podkožného tuku, ktorý slaninu tvorí, je bohatá na vzácne kyseliny arachinodové, ktoré sú nevyhnutné pre imunitný systém a zohrávajú kľúčovú úlohu pri metabolizme cholesterolu.

6

Slanina, ktorú naši blízki konzumovali bežne a oveľa častejšie ako súčasná generácia, má jednodznačne mnohé výhody. Samozrejme, aj pri tejto miestami zatracovanej pochúťke platí, že ak ju konzumejete s mierou, nemáte čo pokaziť. Nie každý deň, no ani raz za rok, mieru však musíte odhadnúť samy, podľa toho, či na ňu máte vôbec chuť. Nikto by sa totiž nemal do žiadneho jedla nútiť len preto, že má pozitívny vplyv na zdravie. Ak teda slaninu nezjete ani za svet, skúste si ňou pomôcť aspoň pri vyššie spomínaných problémoch s pleťou či angínou.

Témy:


Pridajte svoj komentár