Sedíte celý deň v práci? Jednoduchý cvik uvoľní telo a pomôže vám lepšie spať

Máte pocit, že ste neustále unavení a odpočinutie a načerpanie nových síl neprichádza ani po výdatnom spánku?

Žiaľ, s týmto problémom sa v súčasnosti potýka veľa ľudí a pravdou je, že nejde vždy iba o nedostatok spánku. Podstatná je totiž aj takzvaná spánková hygiena: vypnúť v spálni všetku elektroniku, uistiť sa, že je miestnosť dostatočne tmavá a predovšetkým ísť spať a ráno vstávať vždy v rovnaký čas.

K spánkovej hygiene však patrí ešte jedna rutina, najmä pokiaľ máte sedavé zamestnanie a celý deň strávite za stolom. Neverili by ste, ako veľmi to ovplyvňuje kvalitu vášho spánku.

Sedavá práca má viacero negatívnych vplyvov na naše zdravie: sledovanie obrazovky počítača vedie k stuhnutiu krku a hornej časti chrbta. V nohách sa hromadia tekutiny. A bedrové kĺby trpia snáď najviac. To všetko vedie k tomu, že sa telo snaží počas spánku regenerovať práve tieto namáhané partie a na načerpanie síl tak nezostáva veľa času.

Dá sa s tým niečo robiť? Áno, svojmu telu môžete aj trochu pomôcť! Stačí, ak si pred spaním trochu zacvičíte a inak zanedbané a najviac namáhané časti tela rozhýbete.

Nájdite stenu a veľkú knihu (alebo iný podobný predmet). Ľahnite si na chrbát, podporte panvu knihou a ľavou nohou zatlačte proti múru.

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Prehnite pravé koleno a pritiahnite ho smerom k hrudníku. Držte a naťahujte aspoň 1 minútu.

Vystriedajte nohy a opakujte.

A ako vám toto cvičenie môže pomôcť k lepšiemu spánku? V prvom rade telu pomáha vyrovnať sa so stresom a nepohodlím spôsobeným celodenným sedením. Ale čo je dôležitejšie, týmto cvikom rozhýbete svoju bránicu, ktorá je takmer celý deň takpovediac nehybná. To vám umožňuje dýchať zhlboka a práve dobré dýchanie robí spánok kvalitnejším.

Pozrite si celé cvičenie v priloženom videu. Prajeme vám dobrú noc! :)