Doktor poradil, ako si zabezpečiť zdravý spánok: Tieto polohy tela vám pomôžu zbaviť sa bolesti chrbta a krku!

Dostatočný spánok je pre celkové zdravie veľmi dôležitý. Dôležité sú však aj polohy, v akých telo odpočíva. Nie všetky totiž vášmu zdraviu prospievajú. Odborník na túto problematiku, Dr. Alan Mandell prezradil, v akých polohách by sme mali spať, aby sme sa zbavili bolesti chrbta a krku. Jedna základná, dôležitá rada pre správnu polohu znie: uši musia byť vždy v jednej rovine s ramenami!

Poloha na chrbte

Ak spíte na chrbte, ľahnite si hlavou a hlavu si položte na špeciálny ortopedický vankúš, ktorý podprie váš krk. Pod nohy si vložte druhý vankúš, aby boli mierne pokrčené a podopreté pod kolenami. Tým zabezpečíte dostatočnú úľavu spodným svalom chrbtice, ktoré sú často namáhané.

Poloha na boku

Ak spíte na boku, hlava by mala byť opäť podopretá správnym vankúšom. Tentokrát si vankúš vložte aj medzi kolená a nohy jemne pokrčte. Otvoríme tým stavce a dáme priestor svalom na chrbte, aby si oddýchli.

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Poloha na bruchu

V prípade, že vás bolieva chrbát, polohu na bruchu radšej vynechajte a vyberte si polohu na boku, alebo na chrbte podľa vyššie uvedených inštrukcií. Ak sa ale tejto polohe úplne vyhnúť nedokážete, musíte odľahčiť tlak na vašu hruď. Ideálne je napríklad podložiť si pod brucho vankúš.

Dôležité je tiež správne vstávanie z postele. Nikdy nevyskočte rovno na nohy. Takisto sa nikdy nedvíhajte z polohy v ľahu cez chrbát. Namiesto toho sa otočte nabok, podopierajte sa rukami a pomaly si sadnite. Nohy spustite a seďte asi 15 sekúnd, aby ste zabezpečili telu správnu cirkuláciu krvi. Až potom sa opatrne postavte.

Viac sa dozviete v priloženom videu

Ak chcete lepšie porozumieť videu, zapnite si titulky preložené do slovenského jazyka podľa návodu TU

Témy:


Pridajte svoj komentár