Zregenerujte svoju pečeň. Tieto potraviny vám s tým pomôžu

922 0

Pečeň je jedným z najdôležitejších životných orgánov, ktoré v tele máme. Plní množstvo úloh a veľa toho vydrží, ale ak ju permanentne zaťažujeme, môže nám to dať najavo. Škodí jej moderné stravovanie v štýle polotovarov, vyprážaných jedál a nárazového prejedania sa, ktoré je v dnešnej dobe také populárne, ale aj alkohol, lieky, stres a škodlivé látky v niektorých potavinách. Hlavne pokiaľ je toho veľa. Preto, ak cítite, že to potrebujete, alebo aj len tak preventívne, môžete pre zmenu urobiť niečo prospešné pre svoju pečeň, aby vám odpustila minulé prehrešky.

Pre správnu funkciu nášho organizmu musíme pečeň občas prečistiť, aby zase ona mohla detoxikovať naše telo. Jej preťaženie súvisí aj so známou jarnou únavou, preto je toto ročné obdobie ten správny čas na to, aby sme pre ňu niečo urobili. Príroda myslí na všetko, a tak nám ponúka zdravé potraviny, ktoré nám prirodzeným spôsobom pomáhajú udržiavať tento významný orgán fit a v dobrej kondícii.

1. Grep

Teraz sa asi zlepší vaša mienka o grepe a nabudúce ho možno vložíte do nákupného košíka. Je to silný antioxidant a zásobáreň vitamínu C. Pomáha organizmu zbavovať sa toxických látok tým, že dokáže naštartovať tvorbu detoxikačných enzýmov. Okrem toho podporuje prirodzené čistiace procesy v pečeni.

2. Jablká

Chutia výborne a pre vaše telo sú veľkým zadosťučinením. Obsahujú pektín a látky, ktoré telo potrebuje pri uvoľnovaní toxínov. Uľahčuje to pečeni zvládať toxické zaťaženie počas samotného procesu čistenia.

3. Cesnak

Nemôže chýbať ani zástupca z ríše zeleniny. Aj malé množstvo cesnaku stačí na to, aby ste pomohli pečeni s aktiváciou pečeňových enzýmov, ktoré pomáhajú vyplaviť z tela toxíny. Je to silný prírodný antioxidant, ktorý tiež obsahuje látky nápomocné pri očiste pečene.

4. Mrkva a cvikla

Nie len na oči je mrkva dobrá a cvikla dokáže aj iné veci, ako doplniť nám červené krvinky. Ich konzumácia zlepšuje fungovanie pečene vďaka vysokému obsahu beta-karoténu a rastlinných flavonoidov.

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

5. Šalát

Nezanedbateľní obrancovia pečene. Ľadový aj poľný šalát, rukola či špenát. Surové aj varené. Skúste obohatiť váš jedálny lístok o zelenú listovú zeleninu, pretože obsahuje chlorofyl, ktorý pomáha vysávať toxíny z krvného obehu. Látky, ktoré obsahuje, fungujú ako obranný mechanizmus pečene a pomáhajú odstrániť odpad z krvi a orgánov.

6. Brokolica, karfiol a kapusta

Ďalšia zelená zelenina, ktorá podporuje tvobu a aktiváciu kľúčových pečeňových enzýmov, ktoré sú potrebné pre detoxikáciu organizmu a odplavujú škodliviny z nášho tela.

7. Zelený čaj

Osviežujúci a chutný nápoj, ktorý je zároveň prospešný pre zdravie a naštartuje váš metabolizmus. Zároveň je v ňom plno antioxidantov, ktoré pomáhajú zlepšovať funkcie pečene.

8. Avokádo

Exotická potravina, ktorú bežne doma asi nemáte, ale môžete ju vyskúšať. Pomáha produkovať zlúčeninu glutatión, ktorá je dôležitá pre očistu pečene.

9. Citróny

Ďalšia vitamínová bomba. Sú plné vitamínu C a pitie citrónovej šťavy počas doobedia pomáha stimulovať našu pečeň.

10. Orechy

Vlašské orechy obsahujú omega-3 mastné kyseliny, ktoré podporujú čistiace procesy v pečeni a pomáhajú jej zbavovať sa jedov. Takže oriešky nie sú len pre veveričku a pre Popolušku. Pochuťte si na nich aj vy.

11. Olivový olej

Ak ho pridávate do jedla v primeranom množstve, je pre pečeň užitočný. Za studena lisované oleje, ako olivový či ľanový olej, vedia telu pomôcť s produkciou takých tukov, ktoré dokážu nasávať škodliviny. Takto znižujú zaťaženie organizmu mimo pečene.

12. Kurkuma

Skúste ju pridať do šalátov alebo do varenia. Je to silný antioxidant, ktorý rovnako pomáha pri očiste pečene prostredníctvom enzýmov, ktoré nás aktívne zbavujú karcinogénov prijatých v strave.

A to nie je všetko. Pečeň posilňujú aj pažítka, pór, zázvor, med či ľanové semiačka alebo kel. Priaznivé účinky na našu pečeň má tiež pestrec mariánsky, ktorý pomáha udržať našu pečeň funkčnú a zdravú. Tak čo, vybrali ste si?

foto: pixabay

Témy:


Pridajte svoj komentár