Len 5-minút a je po bolesti: Zlaté cvičenie, ktoré natrvalo odstráni bolesť spodku chrbta a krížov!

Bolesti chrbta môžu mať rôzne príčiny. Niekedy sú to príznaky závažnej telesnej disfunkcie a niekedy to môže byť spojené s náhlym pohybom, zdvíhaním niečoho ťažkého, preťažením svalov, alebo dlhým sedením v nepohodlnej polohe. Ak pociťujete neznesiteľnú bolesť, ktorá vás obmedzuje, stojí za to vyskúšať toto jednoduché cvičenie. Samozrejme, že bolesť nezmizne ihneď a pred začatím by ste mali svoj stav konzultovať s lekárom, ale ak lekár cvičenie odporučí, treba to rozhodne vyskúšať! 

Cvik č. 1

Východisková poloha: Sadnite si na stoličku s vystretých chrbátom a ohnutými kolenami zvierajúcimi 90 stupňový uhol.

1. Položte postihnutú nohu, do ktorej vám vystreľuje bolesť, na koleno druhej nohy.

2. Obe ruky položte na lýtko postihnutej nohy.

3. Pomaly sa začnite nakláňať vpred a opierajte sa o hornú časť nohy.

...

4. Cvičenie zopakujte aj na druhú nohu.


Cvik č. 2

1. Ľahnite si na podložku, zdvihnite nohu, do ktorej vystreľuje bolesť tak, aby bola kolmo na podlahu.

2. Položte dlaň z tej istej strany na ohnuté koleno a druhou rukou uchopte členok. Snažte sa nemeniť polohu chodidla a mierne ťahajte kolenom smerom von.

3. Držte polohu asi 30 sekúnd a vráťte sa do východiskovej polohy. Zopakujte cvičenie na druhú nohu.

Cvik č. 3

Východisková poloha: Ľahnite si na chrbát s vystretými nohami.

1. Zdvihnite nohu nad druhú a preložte ju cez opačné koleno.

2. Položte opačnú tuku na koleno a jemne ju začnite ťahať smerom k hrudníku. d

3. Držte túto polohu 30 sekúnd a vráťte sa do východiskovej polohy.

4. Opakujte cvičenie aj na druhú nohu.

Cvik č. 4

Východisková poloha: Ľahnite si na chrbát s pokrčenými nohami.

1. Prekročte nohy tak, aby boľavá noha bola hore a pritiahnite ich k sebe.

2. Uchopte nohy rukami a jemne pritiahnite koleno boľavej nohy k ramenu na tej istej strane.

3. Keď pocítite napnutie, držte pozíciu 30 sekúnd a potom sa vráťte do východiskovej polohy.

Zdroj: https://zdroweplecy.net/

Aby ste sa vyhli bolestiam krížov, naučte sa správne zdvíhať predmety. Zdvíhanie ťažkých vecí totiž skôr, alebo neskôr ovplyvní vaše zdravie.