Zbohom opuchy nôh: Overené rady, vďaka ktorým sa dostanú vaše nohy do normálu a zmiznú bolesti aj opuch!

Poznáte niekoho, kto trpí opuchmi nôh alebo nimi trpíte práve vy? Opuchnuté nohy zvyčajne nie sú samy osebe problémom, ale poukazujú na hlbší problém. Opuchy vznikajú keď je v tkanive nahromadená tekutina.

Poznáte niekoho, kto trpí opuchmi nôh alebo nimi trpíte práve vy? Opuchnuté nohy zvyčajne nie sú samy osebe problémom, ale poukazujú na hlbší problém. Opuchy vznikajú keď je v tkanive nahromadená tekutina. Tento problém je známy aj ako edém. Je mnoho dôvodov, prečo nohy opúchajú a patrí medzi ne napríklad obezita, sedenie alebo státie po dlhšiu dobu, tehotenstvo, predmenštruačný syndróm (PMS), nedostatok správnej výživy alebo fyzickej aktivity, nesprávna cirkulácia krvi, operácia alebo úraz nôh. Nohy opúchajú tiež diabetikom, ľuďom so srdcovými problémami, pri ťažkostiach s pečeňou alebo obličkami. 

Ak sa opuch zväčšuje, stáva sa čím ďalej nepohodlnejším a môže spôsobovať ťažkosti pri chodení alebo státí. Môže sa tiež stať bolestivejším a nohy môžu byť začervenané.

Ako si poradiť s opuchom nôh doma?

Existuje niekoľko spôsobov, ako môžete svojim nohám pomôcť a zbaviť ich opuchu.

1. Kontrastná hydroterapia

Je to terapia pomocou vody na zmiernenie bolesti a nepohodlia. Budete potrebovať striedavo teplú a studenú vodu. Teplá voda napomáha prietoku krvi a studená voda zmierňuje opuchy v tele.

Postup: Naplňte dve vaničky vodou – jednu teplou a jednu studenou. Najskôr namočte nohy do teplej vody na 3 – 4 minúty. Potom ich vložte priamo do studenej vody asi na 1 minútu. Pokračujte v striedaní teplého a studeného kúpeľa po dobu 15 – 20 minút. Tento kúpeľ zopakujte aj viackrát počas dňa, kým opuch nezmizne.

...

2. Masáž

Foto: pixabay.com

Jedným z najlepších spôsobov liečby opuchnutých nôh je masáž chodidiel. Pomáha boľavému svalstvu, aj prietoku krvi. Pomáha tiež odtoku prebytočnej tekutiny a tým znižuje opuch.

Postup: Votrite horúci (znesiteľne teplý) olivový olej na postihnuté miesta. Jemne masírujte smerom nahor po dobu 5 minút. Dajte pozor na to, aby masáž nebola príliš prudká. Urobte to niekoľkokrát denne, najlepšie počas alebo po kúpeli.

3. Epsomská soľ

Epsomská soľ pomôže veľmi rýchlo zmierniť opuch a zároveň upokojuje bolesť. Je to preto, že obsahuje síran horečnatý, ktorý vsiakne cez pokožku, napomôže prietoku krvi a zmierni opuch. Pomáha tiež na boľavé, unavené svaly a je účinná aj pri odstraňovaní zápachu nôh.

Postup: Naplňte vaničku teplou vodou a nasypte 1/2 šálky epsomskej soli. Namočte do nej chodidlá na 15 – 20 minút. Opakujte 3-krát do týždňa.

4. Zázvor

Zázvor je prírodné diuretikum, znižuje množstvo vody v tele a tým pomáha pri opuchoch nôh. Redukuje sodík v tele, ktorý je častou príčinou vzniku opuchov.

Postup: Masírujte nohy niekoľkokrát denne zázvorovým olejom. Môžete tiež žuvať surové zázvorové plátky alebo piť 2 – 3 šálky zázvorového čaju.

Foto: pixabay.com

5. Púpava

Púpava je skvelým liekom na opuchnuté nohy. Pomáha telu vstrebávať prebytočnú tekutinu a má tiež diuretické vlastnosti.

Postup: Zmiešajte 1 lyžičku čerstvej alebo sušenej púpavy s 1 šálkou horúcej vody. Nechajte lúhovať 5 minút. Pite tento čaj 2 – 3-krát denne.

Foto: pixabay.com

6. Cvičenie

Cvičenie veľmi často pomáha pri opuchoch nôh. Pomáha prietoku krvi a zabraňuje hromadeniu krvi v dolnej časti tela. Ideálne športy sú plávanie, chôdza a beh minimálne 30 minút aspoň 5-krát do týždňa, posilňovanie a naťahovanie nôh, joga na podporu prietoku krvi.

7. Magnézium (horčík)

Ak vášmu telu chýba horčík, môže to spôsobiť opuchy nôh. Zamerajte sa na konzumáciu potravín bohatých na horčík, ako sú listová zelenina, orechy, semená, ryby, sójové bôby, avokádo, banány a horká čokoláda. Môžete tiež užívať doplnky výživy, ale tento krok konzultujte so svojim lekárom.

8. Ďalšie tipy na zmiernenie opuchu chodidiel

  • Ak máte opuchnuté nohy, skúste si ich vyložiť napríklad na stenu alebo na iné vyvýšené miesto tak, aby boli nad úrovňou srdca.
  • Obmedzte prísun soli a kofeínu, pretože spôsobujú opuchy.
  • Namiesto konzumácie konzervovaného ovocia a zeleniny dajte prednosť čerstvému.
  • Pite dostatok vody aby bolo vaše telo hydratované a vyčistilo sa od škodlivých baktérií.
  • Vyhnite sa dlhému sedeniu a robte si prestávky, kedy sa na chvíľu prejdete.
  • V prípade potreby použite kompresné pančuchy proti opuchom.

 

Zdroj, titulná foto: youtube.com

Foto: pixabay