Zbohom opuchnuté a boľavé nohy počas celého leta: Pomôže vám táto jednoduchá vec – odskúšané!

Aj vás trápia opuchy nôh a predovšetkým v lete? Na príčine môže byť nielen teplo, ale i znížená činnosť obličiek, hormonálne poruchy či dokonca cievy. Ak sa netúžite v lete schovávať doma, vyskúšajte tento super tip. Jedným z najúčinnejších a najzdravších prírodných diuretík je zelenina, ktorú pestujete v záhradke aj vy.

Budete potrebovať:

  • 5 lyžičiek petržlenovej vňate
  • 500 ml vody

Ako na to?

Vodu priveďte do varu a vysypte do nej na drobno pokrájanú čerstvú vňať. Nechajte povariť ďalších 5 minút a vypnite. Po vychladnutí sceďte a nezabudnite čaj piť minimálne 3x denne. Vašim nohám nikdy nebolo lepšie a príjemnejšie.

Ešte niečo na záver:

Bdswjf378dh 640x437.jpg

Petržlenový čaj sa odporúča a je užitočný, alebo len  v určitých množstvách. Dávajte pozor, aby ste ho však nevypili príliš veľa, pretože nie je vhodný pre každého (napríklad pre tehotné ženy).

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Nepite viac ako jeden liter čaju denne.

Ktoré potraviny ešte bojujú proti opuchom?

Niektoré potraviny, koreniny a bylinky, napríklad žihľava a púpava, zmierňujú opuchy tým, že podporujú vylučovanie prebytočných tekutín z tela, iné však problém zhoršia. Do jedálneho lístka preto zaraďte viac potravín s vyšším obsahom draslíka a výrazne obmedzte solenie.

Áno

  • čerstvý zázvor
  • mletá kurkuma
  • špargľa a uhorka
  • petržlen a paštrnák
  • fazuľové strúčiky
  • cibuľa, pór a cesnak
  • červený melón
  • hrozno
  • ananás
  • banány
  • biely jogurt
  • potraviny s vysokým obsahom vitamínu C (ten je dôležitý pre tvorbu kolagénu, pre správnu funkciu žíl a ciev): surové ovocie a zelenina, hlavne šípky, rakytník, čierne ríbezle, jahody, pomaranče, mandarínky, limetky, kiwi, červená paprika, kvasená kapusta, ružičkový kel, brokolica alebo zemiaky varené v šupke.

Nie

  • biely chlieb a ryža
  • údeniny a iné mäsové výrobky
  • instantné cestoviny
  • slané krekry, tyčinky a čipsy
  • solené oriešky
  • solené maslo
  • konzervovaná zelenina
  • zeleninové šťavy so soľou
  • hotové šalátové dresingy
  • marinády a ochucovadlá
  • polotovary s vysokým obsahom soli
  • kofeínové a alkoholické nápoje