Toto učím všetkých mojich pacientov: Fyzioterapeut ukázal jednoduchý pohyb, ktorý odstráni bolesť krku za pár sekúnd!

Cvičenie je nielen jednoduché, ale dokáže aj zabrániť návratu bolesti. Všetko, čo potrebujete, je uterák.

Bolesť krku dokáže poriadne pokaziť deň i spánok. Objavuje sa zväčša už ráno krátko po prebudení, ale môžu byť tiež spôsobené prepracovanosťou alebo zdravotnými problémami. Zvyčajne bolesť po niekoľkých dňoch ustane, ale prečo by ste mali čakať tak dlho? Prinášame vám jednoduchý postup, ako sa bolesti krku zbaviť rýchlejšie.

Existuje viacero spôsobov boja proti bolestiam krku: pomocou masáží, teplých kúpeľov na uvoľnenie svalov a dokonca aj pomocou liekov. Ale nasledujúce cvičenie je nielen jednoduché, ale dokáže aj zabrániť návratu bolesti. Všetko, čo potrebujete, je uterák.

Pomocou uteráka vytvoríte tzv. pákový efekt a môžete tak riadiť hlavu doprava, doľava a dozadu, aby ste dosiahli pekný pohyb bez napätia. Existuje veľa rôznych cvičení, pri ktorých je možné využiť túto metódu.

Posaďte sa napríklad na stoličku, chrbát majte rovno. Operadlo by nemalo byť príliš vysoké. Opatrne umiestnite uterák okolo krku tak, aby sa horný okraj dotýkal ucha a zvyšok padol cez chrbát ako plášť. Držte hrot uteráka na úrovni očí, jemne potiahnite konce doprava a doľava a sledujte pohyby celou hlavou.

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Vaše telo by sa nemalo od krku nadol pohybovať. Ak cvičenie spôsobuje viac bolesti, ihneď zastavte. Ak máte napríklad bolesť len na pravej strane tela, nechajte voľne visieť pravú ruku, a chyťte konce uteráka ľavou rukou. V ďalšom cvičení so skríženými rukami držte ľavý koniec uteráka s pravou rukou v úrovni očí a pravý koniec ľavou rukou voľne nižšie. Potom jemne ťahajte hlavu jedným smerom s hornou rukou.

V ďalšom cvičení zabalíte uterák do rolky a pokračujete presne tak, ako na videu. Pozrite sa, ako presne majú cvičenia vyzerať, aby ste dosiahli ten správny efekt a zbavili sa bolesti.