Tieto potraviny by mala poznať každá žena po 40-tke: Vyplavia kilogramy a opravia všetko, čo sme celé roky kazili!

Keď dosiahnete vek 40 rokov, začína sa telo výrazne meniť. U niektorých žien už krátko po 40-tke nastupuje menopauza. Rednutie kostí nastupuje často spolu s menopauzou. Mení sa menatobilizmus, trávenie, postupne sa začínate strácať kolagén a vidíte prvé známky straty hutnosti pleti. Vrásky sú zreteľnejšie, prehlbuje sa noso-ústna ryha a rysy začínajú vädnúť. Začínate bojovať všetkými prostriedkami, ale len krémy nestačia. Musíte správne jesť! To, čo jete, môže totiž významne spomaliť rozpad kolagénu, spomalenie trávenie, nabaľovanie kilogramov, problémy s kĺbmi, kosťami, srdcom a ďalšie ťažkosti. Tiež vaše srdce a cievy potrebujú zrazu celkom iné živiny, ako keď ste mali 20. Cievy je potrebné očistiť od nánosu tukov, aby ste udržali optimálne prekrvenie organizmu. S tým všetkým vám môžu obyčajní potraviny. Majú omnoho významnejší vplyv, ako si viete predstaviť!

Ľanové semienko si dajte každý deň – ale musíte ho vedieť správne jesť!

Proti rakovine a aj ako jej prevencia

Výskum realizovaný na skupine žien s rakovinou prsníka potvrdil, že ženy, ktoré užívali len 25 g semienok denne sa za 5 týždňov nádor zmenšil, zatiaľ čo skupina bez tejto potraviny ostala bez zmien. Doktorka Budwigová uvádza, že pre ochranu a pomoc pri rakovine je potrebné semienka konzumovať s mliečnymi výrobkami. Nejde teda o žiadne placebo.

Čisté črevá a bez tráviacich ťažkostí a kŕčov

Ľanové semienka majú na tráviaci trakt blahodárny účinok. Okrem toho, že spoľahlivo zbavia črevá toxínov, pomôžu aj pri zápche či hnačke. Môžete ich jesť, keď máte problémy, ale aj vtedy, keď jednoducho chcete udržať svoje trávenie v dobrej kondícii. Nezabúdajte, že keď správne funguje trávenie, darí sa celému telu.

Zmierňuje príznaky reumy a chráni pred rednutím kostí

Ľanové semienka sú plné omega 3 mastných kyselín a lignanov, čo sú vlastne rastlinné estrogény. Preto sú ľanové semienka dôležité najmä pre ženy v období prechodu a po ňom, kedy dochádza k rednutiu kostí a ďalším zdravotným problémom, ktoré súvisia s úbytkom estrogénu. Okrem toho sú semienka aj plné vitamínov a živín, ktoré kosti, kĺby a chrupavky vyživujú zvnútra. Pokojne si ich môžu dopriať aj muži.

...

Prevencia proti cukrovke a na zvýšený krvný tlak

Ľanové semienka sú tiež sú tiež výborné pre ľudí, ktorým kolíše, alebo majú permanentne zvýšený krvný tlak. Pomáhajú tlak stabilizovať a z dlhodobého hľadiska pomáhajú ľuďom s vysokým tlakom. Rovnako účinné sú aj v udržaní správnej hladiny cukru v krvi.

Schudnete zdravo

Ľanové semienka sú plné tukov, ale ide o zdravé tuky, ktoré telo zbavujú škodlivín. Navyše výrazne podporuje trávenie, vyprázdňovanie a rýchlosť metabolizmu, čo je jeden z najdôležitejších faktorov zdravého chudnutia.

Musíte ich vedieť správne jesť, inak ich telo nedokáže využiť!

Ak chcete využiť potenciál ľanových semienok, musíte ich správne pripraviť. Nikdy ich nejedzte len tak – celé. Prejdú vám tráviacim traktor rýchlejšie, ako sa z nich telo vstrebe cenné živiny, vitamíny a ďalšie látky. Hoci pre zdravie čriev sú prínosné aj takto, vždy si ich pred konzumáciou rozomeľte, alebo namočte do vlažnej vody a nechajte napučať. Potom počas dňa použite na pite. Dávku 1-2 lyžíc ľanových semienok je dobré rozložiť si počas dňa na viackrát. Pomleté semienka môžete pokojne pridať aj do múky, do šalátov, na posypanie koláčov a na sladké a slané pokrmy od výmyslu sveta.

Zázrak menom sušené slivky

Slivky, najmä tie sušené sú plné vápnika a živín, ktoré prospievajú kĺbom, kostiam a bojujú proti zápalom. Stačí hrsť a denne, odporúčajú sa najmä ženám okolo 40-teho roku života, u ktorých hrozí riziko rednutia kostí v dôsledku nástupu klimaktéria.

Mäso a strukoviny

Zamerajte sa na potraviny s vysokým obsahom železa. Keď máte nízku hladinu železa, môže to ovplyvniť aj rast a kvalitu vlasov. Potraviny s vysokým obsahom železa zahŕňajú červené mäso, mušle, krevety, čierne fazuľa, šošovicu, špenát a tekvicové semená.

Farebné ovocie

Vaším spojencom budú tiež potraviny s vysokým obsahom vlákniny! Dajte si ovocie, zeleninu a zrniečka vrátane chia semienok, šošovice, ovsa. Najlepšie sú maliny, hrušky a artičoky, ktoré sú dobrý veľmi m zdrojom vlákniny.

Tučné ryby

Jedzte preto dobré tuky a nebojte sa ich. Všade tam, kde vládnu omega-3 mastné kyseliny, je vašej koži dobre. Nájdete ich v hojnej miere v lososovi, mletom ľanovom semienku a vlašských orechoch.

Orechy sú zázračná potravina

Práve orechy, ako sú vlašáky a mandle, majú tiež aminokyselinu L-arginín, ktorá podporuje syntézu proteínov, čo je dobré pre zdravé vlasy, kožu a nechty.

Jedzte často avokádo, ktoré je tučné aj plné vitamínov, dajte si čo najčastejšie panenský olivový olej!

Kyslé mlieko

Nezabúdajte tiež na probiotiká v podobe kvasených dobrôt alebo jogurtov, a to nielen v čase choroby. Čím vyladěnější bude vaša črevná mikroflóra, tým lepšie budete vyzerať.

Mrkva, zemiaky

Jedzte všetko, čo obsahuje betakarotén, či už sú to sladké zemiaky, mrkva, alebo paradajky.