Zapnite ho a chudnutie pôjde ako po masle: 4 jednoduché kroky, ako aktivovať hormón chudnutia!

S týmito trikmi sa podarí schudnúť každému. Stačí urobiť všetko preto, aby ste aktivovali tento „hormón chudnutia“.

Ak sa zo všetkých síl snažíte schudnúť a napriek tomu sa vám to nedarí, možno ste na to iba šli zle. Niektorí ľudia sú schopní kvôli chudnutiu držať tie najrôznejšie diéty od výmyslu sveta a aj tak nedosiahnu to, o čo sa tak úporne usilujú. Spôsob, ktorý vám teraz predstavíme, je však omnoho účinnejší.

4 jednoduché kroky, ako zapnúť leptín

Počuli ste už o hormóne, ktorý treba aktivovať, aby ste schudli tak, ako si to predstavujete? Dobrou správou je, že taký hormón skutočne existuje a dokonca je ich hneď niekoľko. Veľký význam sa však prikladá najmä jednému z nich, a tým je hormón leptín, ktorý je produkovaný tukovými bunkami. Práve on posiela do mozgu informáciu o množstve tuku v tele, obmedzuje príjem potravy a zvyšuje náš výdaj energie.

Ako však tento zázračný hormón aktivovať tak, aby vám pomáhal? Odborné zahraničné weby uvádzajú, že tajomstvo spočíva v 4 jednoduchých krokoch.

1. Vzdajte sa týchto potravín

Ak to s chudnutím naozaj myslíte vážne, niektoré potraviny by ste mali zo svojho jedálnička vyradiť. Zabudnite na sladkosti, alkohol aj na spracované potraviny, teda tie, ktoré boli vyrobené vo veľkých továrňach s použitím najrôznejšej chémie a konzervantov.

Pozor by ste si mali dať aj na rafinovaný cukor, ovocné šťavy aj jednoduché sacharidy, ktoré nájdete napríklad v bielom pečive. Mali by ste tiež obmedziť množstvo škrobovej zeleniny, ktorú si servírujete na tanier. Tým sú myslené napríklad zemiaky či kukurica. Keďže obsahujú škrob, sú kalorickejšie, preto ich treba jesť s mierou. Obmedzením týchto potravín dávate hormónu prvý signál, aby sa aktivizoval.

...
Kľúčom je viac zeleniny.
Kľúčom je viac zeleniny. Foto: Pixabay

 2. Doprajte si viac strukovín a zeleniny

Chudnutie sa nezaobíde bez malej zmeny stravovacích návykov. Ak chcete aktivovať „hormón chudnutia“, neostáva vám iné, ako jesť viac zeleniny, najmä tej zelenej. Zaraďte ju do svojich raňajok a nemala by chýbať ani v hlavnom jedle, aspoň ako príloha. Pomôže aj to, ak pri príprave jedál nahradíte maslo kokosovým olejom. Klasický olej zase nahradí olivový olej. Postupne tak znížite konzumáciu uhľohydrátov aj o polovicu. Keď sa ich príjem takto zníži, hormón začne byť ešte aktívnejší.

3. Chce to disciplínu

Raňajky sú najdôležitejším jedlom dňa a nemali by ste ich preskakovať – pre leptín je to najdôležitejšia podmienka chudnutia. Inak totiž rozkáže mozgu, aby si potrebné živiny vybral z obeda a ďalších jedál, ktoré počas dňa zjete. Ani ostatné jedlá by ste však nemali jesť hocikedy. Naučte sa jesť maximálne 6-krát denne, pričom dve jedlá z toho by mali byť iba drobným občerstvením a medzi jedlami si doprajte iba vodu. Pomôže vám to znížiť veľkosť porcií. Dbajte však aj o to, aby ste si posledné jedlo dali najneskôr tri hodiny pred spaním.

Ak chcete schudnúť, nemali by ste jesť vtedy, kedy vám napadne, ale v pravidelných časoch.
Ak chcete schudnúť, nemali by ste jesť vtedy, kedy vám napadne, ale v pravidelných časoch. Foto: Pixabay

4. Bez cvičenia to nejde

Na to, aby ste hormón aktivovali, musíte začať bez výhovoriek cvičiť. Stačí začať pozvoľna, môžete chodiť, behať, plávať alebo jazdiť na bicykli. Najúčinnejšiu sadu cvičení na rozhýbanie celého tela nájdete TU. Nezabúdajte – keď sa hýbete leptín pracuje naplno vo váš prospech. 

Nezabudnite ani na toto!

Pre aktiváciu hormónu leptínu je potrebné aj dostatočné množstvo spánku. Ak by ste to totiž dlhodobo zanedbávali, nadvládu získa hormón ghrelin, ktorý je známy ako hormón hladu a podporuje chuť do jedla.