Zápal sedacieho nervu môžete poraziť aj doma! 8 jednoduchých cvikov, ktoré fungujú zázračne

Možno si spomínate, že ste v minulosti počuli starších ľudí sťažovať sa na bolestivý ischias. Ide o sedací nerv a je to najdlhší nerv v celom ľudskom tele – tiahne sa od chrbtice až po lýtka. Pravdepodobnosť, že vás aspoň raz za život potrápi problémy s ischiasom, je až 40%. Nie všetky sa však prejavujú bolesťou. Niekedy je to obyčajné brnenie v nohách alebo slabosť v kolenách.

Príznaky problémov s ischiasom:

  • Únava, necitlivosť, alebo strata citu v nohách a/alebo chodidlách.
  • Mravčenie, pálenie, štípanie alebo pocit pichania.
  • Slabosť, ktorá môže spôsobiť až neschopnosť postaviť sa zo sedu.
  • Neschopnosť ohýbať členky.
  • Znížené reflexy v Achillovej šľache a kolenách.

Čo spôsobuje bolesti ischiasu?

Bolesti ischiasu môžu byť spôsobené problémami s bedrovou chrbticou – to je tá najhoršia z možností a návštevu lekára by ste preto nemali odkladať. Ale takmer 70 percent problémov s ischiasom spôsobuje pririformis – hruškovitý sval, ktorý slúži ako bedrový rotátor.

V nasledujúcom video si pozrite niekoľko jednoduchých cvikov, ktoré pochádzajú z jogy, a ktoré vám pomôžu pretiahnuť dolnú časť chrbta a pomôžu predchádzať alebo zastaviť bolesť ischiasu.