Lekár varuje každého, komu bolesť chrbtice strpčuje život: Začnite robiť deň čo deň túto vec, pomohla nespočetnému množstvu ľudí!

Lekár  Sergej Bubnovskij nie je obyčajným rádovým doktorom. Ide o odborníka, ktorý pred rokmi prekonal ťažkú autonehodu a bol dlhý čas paralyzovaný. Vďaka pravidelnému cvičeniu a rehabilitácii, ktorú sám navrhol, sa bol opäť schopný hýbať a dnes žije plnohodnotným životom.

Celý profesionálny život zasvietil vývoju efektných metód, ako prinavrátiť zdravie chrbtici. Práve od nej sa odvíja celkové zdravie človeka. Zvlášť namáhanou je krčná chrbtica, ktorá je aj vďaka nedostatku pohybu a sedavému zamestnaniu stále častejšiu príčinou zhoršenej kvality života. Lekár vybral 7 cvičení, ktoré dokážu vrátiť krčnú chrbticu späť v čase – spevnia ju, posilnia okolité svaly, ktoré ju držia a zbavia vás bolesti. Robte ich každý deň a pred cvičením si nezabudnite jemne pomasírovať okolie krčnej chrbtice. Cvičenie je ideálne opakovať ráno aj večer, minimálne však večer. Lekár odporúča týchto 7 cvikov všetkým pacientov s bolesťami krčnej chrbtice. Počas rokov práce s pacientmi a aj sám na sebe cítil, aký úžasný vplyv môže mať pravidelné vykonávanie týchto jednoduchých pohybov. Stačí tak málo a môžete sa opäť prebúdzať a žiť bez bolesti.

1. Metronóm

Sadneme si ruky voľne spustíme pozdĺž tela, chrbtica je vystretá. Hlavu nakloníme na ľavú stranu – chrbát je stále vystretý a telo uvoľnené. Hlavu nakláňame tak, ako nám to svaly umožnia, zbytočne svaly nepreťažujeme. Zotrváme 30 sekúnd a pokračujeme na druhú stranu. Opakujeme celkovo 5x.

2. Struna

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Krk je vyrovnaný a bradu tlačíme čo najbližšie k hrudníku. Zotrvajte 30 sekúnd a potom pomaly hlavu dvíhajte smerom hore tak, že krk je natiahnutý. Vydržíme 30 sekúnd, cvik opakujeme celkovo 5x.

3. Vták

Ruky ťahajte vystreté smerom dozadu zatiaľ čo chrbtica je vystretá a hlava smeruje dopredu, smerom hore. Bradu ťahajte smerom smerom a dlane k zemi. Hlavu mierne zakláňajte. Vydržte 30 sekúnd , uvoľníte a zopakujte 5x.

4. Pohľad do strany

Bradu mierne zdvihneme a pomaly otáčame hlavu na pravú a na ľavú stranu. Keď sa nám podarí hlavu otočiť čo najviac smerom k jednému alebo druhému ramenu, zotrvajte 20 sekúnd, uvoľníte a opäť opakujte 5 x na každej strane.

5. Baletka

Ruky spojíme dlaňami nad hlavou tak, že lakte sú ohnuté. Hlavu vytáčame na jednu a druhú stranu, na každej zotrváme 30 sekúnd a opakujeme 5x.

6. Ramená

Pravou dlaňou sa dotknite ľavého pleca tak, aby bola ruka čo naviac vyrovnaná, hlavne nespúšťajte dole lakeť. Hlava smerujeme do opačnej strany ako ruka. Zotrvajte 30 sekúnd a opakujte 4x na každej strane.

7. Labuť

Hlavu ťaháme čo najviac smerom dopredu bez toho, aby sme hýbali plecami. Keď je hlava vysunutá čo najviac dopredu, začneme pomaly bradu natáčať smerom k pravému plecu. Zotrváme 15 minút a pomaly sa vrátime do uvoľnenej polohy. Potom opakujeme na opačnú stranu. Cvičenie opäť opakujeme 5x.

zdroj: takprosto