Naučte sa tieto jednoduché cviky, vďaka ktorým sa vaše stavce môžu vrátiť na správne miesto!

Nebolo by prehnané povedať, že bolesťami chrbta už niekedy trpel takmer každý dospelý človek.

Dôvody môžu byť rôzne, ale jedným z najčastejších problémov je posunutie stavcov.

Pohyb spôsobuje podráždenie nervových koreňov, čo spôsobuje bolesti chrbta a obmedzuje pohyb.

 

 

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Čo robiť môže pomôcť s posunutými stavcami?

Ako precvičiť stavce a prečo sa stavce pohybujú?

Nižšie si ukážeme výborné cvičenie, ktoré sa oplatí vyskúšať.

Neexistuje jediná odpoveď, pretože existuje viacero dôvodov.

Niekedy nesprávne natiahnutie spôsobí vyskočenie stavca.

 

 

Často sa to deje v dôsledku intenzívnej fyzickej námahy, zdvíhania ťažkých predmetov alebo náhlych pohybov.

Situácia je komplikovaná, ak došlo k poraneniam chrbtice, ako aj ak má postihnutá osoba slabý svalový korzet.

K posunu stavcov dochádza najčastejšie v bedrovej oblasti.

 

 

Je to spôsobené najväčším zaťažením tejto časti chrbta, najmä pri sedavom zamestnaní.

Prvým znakom posunu stavcov je bolesť v dolnej časti chrbta.

Je lepšie riešiť vysídlenie v tejto fáze, kým sa situácia nezhorší.

Koniec koncov, posunutie stavcov v bedrovej oblasti zahŕňa zovretie sedacieho nervu, potom bolesť v nohách, stuhnutosť pohybov a neustálu bolesť.

Poďme teda zistiť, čo robiť, ak cítite bolesť v dolnej časti chrbta.

Cvičenie, ktoré pomáha

 

 

Vďaka tomuto cvičeniu sa vám podarí zbaviť sa bolesti krížov a vrátiť stavce na svoje miesto.

Na vykonanie cvičenia budete potrebovať štyri malé, tvrdé vankúše.

 

 

Ak nemáte vankúše, stačia aj stohy kníh alebo akákoľvek iná podobná náhrada.

Hlavná vec je, že máte dve podpery s výškou 30 centimetrov.

Je potrebné ich umiestniť vo vzdialenosti 50 centimetrov od seba.

 

 

Teraz musíte ležať na vankúšoch tak, aby spodná časť chrbta bola v strede, to znamená, že bude vo vzduchu.

Zaujmite pohodlnú polohu, uvoľnite sa a zhlboka dýchajte.

Pokúste sa uvoľniť všetky svaly.

Teraz urobte 10 hlbokých nádychov a výdychov, úplne naplňte pľúca vzduchom a zdvihnite celú chrbticu.

To je potrebné na uvoľnenie svoriek v blízkosti posunutých stavcov.

Teraz zdvihnite jednu nohu hore, dotýkajte sa kolena a palca.

 

 

Zdvihnite ju len toľko, koľko vám bolesť krížov dovolí.

Netreba to siliť, ale snažte sa ju zdvihnúť celú.

Pomaly spustite a zdvihnite druhú nohu.

Urobte to niekoľkokrát.

Potom zopakujte všetko od začiatku: 10 nádychov a výdychov po zdvihnutí nôh.

Opakujte po dobu 30 minút.

Potom sa svaly úplne uvoľnia a stavce zapadnú späť na svoje miesto.

Budete cítiť, že bolesť a napätie zmizlo.

Ak sa cítite ľahko, všetko fungovalo.

Ak sa vám nepodarí precvičiť stavce týmto spôsobom, treba vyhľadať pomoc odborníka a nesmiete do dlhšie odkladať. 

Dislokácia krčných stavcov

 

 

Ľudia, ktorí veľa pracujú na počítači, často zažívajú posunutie krčných stavcov.

To zahŕňa stuhnutosť pohybov, ako aj časté bolesti hlavy, poruchy videnia a závraty.

Ani tu situáciu nemožno nechať len tak, pretože môžete dosiahnuť bod, kedy sa hlava jednoducho neotočí normálne zo strany na stranu.

Krčné stavce môžete umiestniť na miesto pomocou rovnakých štyroch vankúšov.

Vankúše by mali byť umiestnené bližšie k sebe, v pohodlnej vzdialenosti.

 

 

Ľahnite si na hromadu vankúšov s hrudníkom, ďalšie umiestnite pod čelo alebo bradu.

Zaujmite pohodlnú polohu a začnite dýchať, 10 hlbokých nádychov a výdychov.

Svaly sa uvoľnili, teraz vytiahnite krk dopredu a pozerajte sa hore.

Natiahnite hlavu dopredu a ramená dozadu.

Takže stavce sa vrátia na svoje miesto.

 

 

Tieto cvičenia by sa mali vykonávať, keď cítite bolesť a napätie v chrbtici.

Je tiež veľmi prospešné, zaviesť tieto cvičenia na vyrovnanie chrbtice, do bežnej dennej rutiny.

Pomôže to vyrovnať chrbticu a zabrániť pohybu stavcov.

Po cvičení pocítite takú ľahkosť, že aj dýchanie je jednoduchšie.

 

 

Mnoho ľudí trpí chronickými bolesťami chrbta a nič s tým nerobia.

Nebolo by teda nám všetkým lepšie, keby sme si uvedomili, že bolesť chrbta sa nedá tolerovať?

Problém je potrebné riešiť hneď, ako vznikol.

 

 

Domáce cvičenie, pomoc odborníka, každodenné cvičenie – jednoducho je potrebné nájsť spôsob, ako sa tejto bolesti zbaviť.

Problémy s chrbticou totiž vedú k posunu vnútorných orgánov, čo neveští nič dobré.

Tak sa o svoje zdravie postarajte čo najskôr!

Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pexels
Foto: pexels
Foto: pexels
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay