Nemecký ŠPECIALISTA na bolesť ukázal jednoduchý cvik, ktorý dokáže uvoľniť napätie v krčnej chrbtici: Naučte sa ho!

Roland Liebscher Bracht je nemecký špecialista na bolesť, ktorý spolu lekárkou Petrou Bracht vyvinul terapiu známu ako Liebscher & Bracht terapia.

 

 

Ide o metódu založenú na 30-ročnom intenzívnom výskume, ktorá odstraňuje bolesť pomocou cielenej pohybovej terapie a úpravy stravy.

Ako sa uvádza na oficiálnej stránke:“ terapia je účinná v tom, že odstraňujeme najčastejšiu príčinu bolesti: nadmerné napätie svalov a fascie, elastickej časti spojivového tkaniva“.

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

 

 

Mnoho ľudí trpí práve bolesťou v oblasti krku a šije.

Preto vám dnes ukážeme jednoduchý cvik prezentovaný Rolandom Brachtom, ktorý dokáže uvoľniť napätie takmer okamžite. 

Načo zbytočne trpieť, keď pomoc máte vo svojich rukách a úľava môže prísť skutočne rýchlo.

 

 

Pozrite si presné prevedenie cviku v Rolandovom videu na youtube.

Postup:

Sadnite si na stoličku.

Chrbát majte vystretým a dlane si položte na vrch hlavy.

Pohľad smeruje pred seba.

Keď máte dlane na hlave, opatrne potiahnite krk do jemného predklonu. 

 

 

V tejto polohe môžete cítiť vzadu na krku jemné pálenie. 

Postupne by ste mali cítiť, ako sa krk naťahuje.

Natiahnutie postupuje aj smerom nižšie.

Ruky majte len voľne položené na hlave.

Nikdy nimi neťahajte hlavu dopredu. 

Len s výdychom môžete skúsiť hlavu posunúť ešte o kúsok nižšie, ale bez nátlaku.

Tip:

Keďže by mal byť chrbát stále rovný a ťah by mal byť pôsobený len vplyvom rúk na hlave, je dobré mať pri sebe niekoho, kto vám bude kontrolovať pozíciu chrbta. 

Keď je hlava čo najnižšie, nechajte na nej položenú len ľavú ruku.

Pravú položte na rameno, pričom je ohnutá v lakti.

Lakeť ťahajte jemne dozadu.

 

 

Pozor na to, aby ste hlavu nezačali nakláňať do strany. 

Zhlboka dýchajte.

Potom vymeňte strany.

 

 

Vyskúšajte tento jednoduchý cvik.

Ak ho budete cvičiť správne, mali by ste pocítiť úľavu.

Veľa zdravia!

Video návod: 

 

 

Foto: pixabay
Foto: pixabay