Úľava pre krčnú chrbticu: Tieto cviky vás zbavia napätia, aj bolesti!

Bolesti krčnej chrbtice vznikajú najmä v dôsledku stuhnutých svalov na šiji a krku.

 

 

Krčná chrbtica je prakticky neustále namáhaná a stuhnuté svalstvo vám môže brániť aj v základnom pohybe.

Aby bolesť neprešla do chronického stavu, je potrebné riešiť tieto ťažkosti čo najskôr.

...

Jednou z príčin, ktoré spôsobujú stuhnutie svalov, môže byť nedostatok pohybu a športových aktivít a taktiež nesprávne držanie tela.

Pre úľavu od bolesti je ideálnym riešením cvičenie jogy.

Súbor jednoduchých cvičení, ktorý vám pomôže cítiť sa lepšie.

V prípade, že bolesti pretrvávajú, je vhodné vyhľadať odborníka.

 

 

Táto séria cvikov vám prinesie výraznú úľavu hneď a ak budete cvičiť pravidelne, môžu vás úplne zbaviť bolesti.

Vyskúšali ich stovky ľudí, ktorí si ich nevedia vynachváliť a svoj život si už bez nich nevedia predstaviť.

Začali sme ich cvičiť aj my v redakcii a môžeme potvrdiť, že naozaj pomáhajú.

Začnite ešte dnes a zažite na vlastnej koži ten pocit, keď bolesť ustúpi a vy sa cítite ako znovuzrodení.

 

 

Dajte si na zem podložku a sadnite si na preložený uterák, alebo deku.

Sadnite si do pozície, ktorá je vám pohodlná a dovolí vám sedieť s vystretou chrbticou.

Ruky si položte na kolená, zavrite oči a zhlboka dýchajte.

Hruď je vypnutá, snažte sa precítiť každý nádych, aj výdych.

Ak sa vám na zemi sedí zle, môžete cvičiť aj sediac na stoličke.

 

 

Otvorte oči a začneme prvým cvikom. Spojte dlane vo výške hrudníka a zatlačte ich proti sebe.

Chrbát držte pekne vystretý a sústreďte sa na to, aby ste precítili svaly na chrbte, kým silno zatláčate dlane.

Uvoľnite.

Môžete zopakovať niekoľkokrát.

 

 

Ruky si položte na kolená, vystrite chrbticu a bradu ťahajte s nádychom hore.

S výdychom smeruje hlava dolu a bradu ťahajte k hrudi.

Niekoľkokrát tento pohyb zopakujte.

Pri poslednom výdychu ťahajte ramená dopredu, bradu k hrudi, aby bol chrbát zaguľatený.

Snažte sa čo najviac precítiť natiahnutie svalov chrbtice a uvoľniť ich.

Dýchajte zhlboka.

 

 

 

 

 

 

 

Z tejto polohy pomaly vyrolujte chrbát smerom hore a vystrite sa až po pomyselný najvyšší bod na hlave (ťahajte hlavu hore cez vystretú chrbticu, akoby ste mali na hlave korunu).

Dlane otočte na kolenách smerom hore a pomaly lakte zatláčajte čo najviac dozadu.

Hruď je opäť vypnutá a môžete jemne pulzovať rukami smerom dopredu a naspäť.

 

 

Uvoľnite ruky a dlane spojte nad hlavou, ruky sú vystreté.

Zatlačte dlane oproti sebe, chvíľku podržte a potom ohnite ruky smerom dozadu, lakte smerujú nahor.

Držte a dýchajte zhlboka.

 

 

 

 

 

Uvoľnite a ruky položte po stranách tela. Nohy pokrčte pred seba a ruky oprite o zem jemne vzad.

Nohy dajte širšie ako sú boky.

Telo však neuvoľňujte, chrbát musí byť stále vystretý a telo spevnené.

Nohy sú v kolenách pokrčené a takto ich nakloňte do jednej strany tak, že sa kolená dotknú zeme.

Hlavu otočte do opačnej strany ako sú naklonené nohy.

Nezabudnite pri každom cviku zhlboka dýchať.

Vymeňte strany a zopakujte.

 

 

 

 

Uvoľnite sa, sadnite si akoby do tureckého sedu, ale nohy nie sú cez seba, ale jedna pred druhou.

Je jedno, ktorá bude vpredu a ktorá vzadu.

Ruky spojte prstami a dajte za hlavu, palce smerujú na krk.

Chrbát je vystretý, lakte tlačte čo najviac od seba.

S výdychom potom ťahajte opäť bradu k hrudi, ale pozor!

Hlavu nezatláčajte rukami, ktoré máte stále za hlavou.

Nechajte len pôsobiť gravitáciu a robte prirodzený pohyb vďaka ktorému sa váš chrbát zaguľatí a lakte sa takmer spoja.

Zavrite oči a dýchajte.

 

 

 

 

Uvoľnite sa.

Ponaťahujte si trochu vrchnú časť tela a ruky, ako je vám príjemné a potom si jednou rukou chyťte predlaktie druhej ruky a prekrížte cez hruď.

Chrbát je vystretý, hruď vypnutá, ramená stiahnuté.

Vydržte v tejto pozícii a dýchajte. Zopakujte na druhú stranu.

 

 

 

 

Uvoľnite sa, znovu spojte dlane na hrudi a môžete zatvoriť oči.

Vychutnávajte si túto chvíľu nielen z pohľadu fyzického zdravia, ale uvoľnite aj svoju psychiku. Zhlboka dýchajte.

 

 

Posledný hlboký nádych, dlane posuňte vyššie do úrovne čela a hlboký výdych.

 

 

Celé cvičenie nájdete v priloženom videu