Bývalý zamestnanec supermarketu prezradil, aké triky používajú na zákazníkov: Na toto si dajte pozor!

Bývalý zamestnanec obľúbeného supermarketu prezradil, ako je tovar vyskladaný.

Existuje niekoľko pravidiel a každé z nich je psychologický trik, ktorý povzbudzuje zákazníkov, aby míňali viac peňazí.

Tento bývalý zamestnanec sa rozhodol podeliť o svoje skúsenosti a informovať nás, aké triky na nás obchody používajú.

 

 

Portál pysznosci zdieľal tieto rady so svojimi čitateľmi a vy sa ich dočítate v tomto článku.

Veľké siete supermarketov ich navrhujú tak, aby tam zákazníci trávili viac času a míňali viac peňazí.

Zamestnanci, ktorí ukladajú tovar do regálov, dostávajú presné inštrukcie, kde sa má tovar nachádzať.

Tu záleží na každom detaile.

Umiestnenie ceny, farba štítku a výška police.

 

 

Momentálne sú ťažké časy a každé euro sa počíta.

Každý regál v predajni je vopred naplánovaný.

Nemôžete to položiť podľa svojho vkusu.

Najdrahšie produkty sú vždy vo výške očí a keď unavení ľudia idú po práci nakupovať, nemajú silu zohnúť sa do najnižších regálov.

Majitelia supermarketov to vedia, takže drahé a značkové produkty sú umiestnené v strede regálu.

 

 

Ukazuje sa, že nezáleží len na výške na poličke.

Ďalším trikom sú cenovky.

Nie každá farebná etiketa znamená, že produkt sa predáva v zníženej cene.

Grafici pracujúci pre obchody vytvárajú etikety, ktoré majú na prvý pohľad vyzerať ako by bol ponúkaný tovar zlacnený.

Len malým písmom sú pridané podmienky nižšej ceny.

Stávalo sa tiež, že akčná cena sa nelíšila od štandardnej ceny.

Zákazníci si nepamätajú ceny produktov, preto obchody cielene zvyšujú cenu, aby si mohli uplatniť zľavu.

 

 

Rozloženie nového tovaru tiež nie je náhodné.

O princípe „nový dozadu, starý dopredu“ stále veľa zákazníkov netuší.

Všetky produkty, ktoré práve opustili sklad, idú do zadnej časti regálu a produkty s kratším dátumom spotreby idú dopredu.

Kto sa ponáhľa, kupuje si výrobky, ktoré v chladničke vydržia kratšiu dobu.

 

 

Takíto ľudia budú musieť chodiť do obchodu častejšie, vďaka čomu nakúpia viac.

6 psychologických trikov, ktorým väčšina ľudí prepadne pri nákupe v obchodných reťazcoch!

Obchody s potravinami majú svoje spôsoby, ako nás zlákať nakúpiť viac, ako máme v úmysle.

To všetko pre dosiahnutie ešte väčšieho zisku.

 

 

Naučte sa psychologické triky, ktoré na nás skúša predajné siete.

Pozrite sa na čom sa zákazníci najčastejšie nachytali a možno zistíte, že medzi nich patríte aj vy.

1. Veľké nákupné vozíky

Keď si so sebou vezmete veľký vozík, je pravdepodobné, že doň natlačíte viac položiek, ako ste pôvodne zamýšľali.

 

 

Kvôli jeho kapacite budete mať stále dojem, že ste toho naozaj veľa nenakúpili a potrebujete viac.

Až po naložení celého košíka dosiahnete spokojnosť.

2. Široké uličky

Na manévrovanie s veľkými vozíkmi sú potrebné aj široké uličky.

 

 

Vďaka tomu môžete nakupovať pokojne a bez tlačenia.

Tiež budete mať istotu, že ľahko vojdete na akékoľvek miesto.

3. Vôňa chleba a čerstvého pečiva

Nič nenabáda k nákupu tak, ako vôňa čerstvého chleba a pečiva, ktoré práve vytiahli z rúry.

 

 

Jeho vôňa sa spája s domovom a chutnými raňajkami.

Zahalení v tejto vôni ste ochotní prihodiť do košíka oveľa viac produktov.

4. Distribúcia sortimentu

Všimnite si, že najdrahšie produkty sú vždy umiestnené vo výške vašich očí.

 

 

Tento postup sa trochu spolieha na vašu lenivosť.

Väčšinou robíme nákupy po práci a je veľká pravdepodobnosť, že siahneme po produkte, ktorý je ľahko dostupný.

Siahnuť po tovare umiestnenom v regáloch pri zemi si vyžaduje viac energie a treba sa pre ne zohnúť.

5. Produkty vlastnej značky

 

 

Produkty vlastnej značky majú väčšinou nižšiu cenu ako produkty iných spoločností.

Zaujímalo vás, prečo je to tak?

No väčšinou majú aj nižšiu gramáž, preto je ľahšie znížiť ich cenu.

A ako viete, málokto si všíma gramáž jednotlivých produktov.

6. Relaxačná hudba

 

 

Vo veľkom diskontnom obchode s potravinami neustále hrá z reproduktorov pomalá, relaxačná hudba.

Samozrejme, nie je to náhoda.

To nás automaticky núti začať chodiť pomalšie a nakupovať bez náhlenia.

Potom je veľká pravdepodobnosť, že si kúpime ďalšie produkty.

Psychologické triky používané v obchodných reťazcoch už poznáte, ale dajte si pozor aj na ďalšie psychologické triky v ostatných obchodoch, či nákupných centrách. 

Vedeli ste napríklad, že niektoré obchody využívajú okrem hudby aj príjemnú vôňu, ktorá má takisto vplyv na dĺžku vášho pobytu v tejto predajni.

Všimnite si tiež, že okolo pokladní sú umiestnené produkty, ako sladkosti, či iné drobnosti, ktoré zaujmú vaše deti alebo vás pri čakaní v rade na platenie.

 

 

Okrem uvedených trikov, si dávajte pozor aj na to, ako si vyberáte tovar z regálov, či pultov. 

Vo väčšine prípadov je napríklad najčerstvejšia krájaná šunka umiestnená naspodku a medzi balenými potravinami sú čerstvé potraviny vzadu. 

Je to preto, aby sa minuli najskôr tie potraviny, ktorým sa kráti dátum spotreby. 

Pri nakupovaní v potravinách je dobré používať vždy vopred pripravený nákupný zoznam, ktorý sústreďuje vašu pozornosť len na produkty, ktoré naozaj potrebujete.

Toto sú najčastejšie psychologické triky, ktorým sa úspešne vyhnete vtedy, keď si ich začnete všímať a uvedomovať.

Veľa šťastia!

 

Foto: unsplash
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pexels

Picture of Miroslava

Miroslava

Redaktorka magazínu To je nápad!

Dnes najobľúbenejšie