Trápi vás nafúknuté bruško? Toto pomôže už do 1 minúty!

Nafúknuté bruško môže byť veľmi nepríjemným a často a dokonca aj bolestivým problémom. Poznáme však jednoduchý spôsob, ako sa ho zbaviť v rekordne krátkom čase.

Nafúknuté bruško a nadúvanie sú zapríčinené plynmi nadmerne nahromadenými v tráviacom systéme. Tieto plyny sú zväčša dôsledkom konzumácie konkrétnych potravín, alebo môžu súvisieť s chronickými ochoreniami tráviaceho traktu. Okrem potravín však k tomuto problému výrazne prispieva životný štýl – nedostato pohybu, konzumácia nezdravých a ťažko stráviteľných potravín či zlozvyky pri konzumácii – napríklad veľmi rýchla konzumácia, pitie sýtených minerálok, prehĺtanie vzduchu (napríklad pri žuvaní žuvačiek ) a stres. U žien je nafukovanie často spôsobené hormonálnymi zmenami pred a počas obdobia menštruácie.

Nafúknuté bruško však nielen nepekne vyzerá, ale môže prechádzať do veľmi bolestivých kŕčov a spoločensky nepríjemných sprievodných prejavov. Hoci je pre predchádzanie a vyriešenie tohto problému potrebná dlhodobá zmena životného štýlu a stravovacích návykov, poznáme spôsob, ktorý pomôže už do 1 minúty. Je vynikajúci v prípade, ak vás čaká dôležité stretnutie a potrebujete problém rýchlo vyriešiť!

Jeho tajomstvo spočíva v kombinácií prísad, ktoré sú sú pri nadúvaní veľmi prospešné aj samé o sebe. V spojení sa však ich sila mnohonásobne posilní, čoho dôsledkom sú zázračne rýchle výsledky.

Potrebujeme:

1 väčší citrón

1 uhorku – stredne veľkú

12 lístkov čerstvej mäty

...

1 lyžicu najemno nastrúhaného koreňa zázvoru

1a 1/2 l čistej vody

Postup:

Z polovice citróna vytlačíme šťavu a druhú polovicu nakrájame na plátky. Uhorku umyjeme a nakrájame na plátky. Lístky mäty umyjeme. Všetky prísady vložíme do vody a dobre premiešame.

Nápoj pite pri problémoch s nafúknutým bruškom a nadúvaním. Vynikajúco zaberá aj proti zápche, stimuluje trávenie a potláča chuť do jedla. Pite ho počas celého dňa, účinky však pocítite takmer hneď potom, ako sa napijete.

Čo ešte pomáha?

Zeleninu ako kapustu, kel či brokolicu konzumujte len tepelne upravené.

Na podporu správnej funkcie čriev a tráviaceho systému je vynikajúca kyslá kapusta či domáce nakladané uhorky a nálev z nich.

Namiesto klasického bieleho pečiva siahnite po celozrnnom pečive.

Konzumujte ovocie (najmä banány, ananás a citrusy).

Nezabúdajte na dostatok pohybu – pomôže aj chôdza.

Pred prípravou strukovín ich namočte minimálne na 8 hodín do vody a potom túto vodu vylejte a varte ich vždy v čistej vode.

Namiesto tučných syrov siahanite po kefíre a kvalitných bielych jogurtoch.

Vyhýbajte sa sýteným vodám.

Pri varení používajte bylinky ako majoránka, bazalka či aníz.

Upokojujúco pôsobia aj bylinkové čaje. Najlepší je mätový, zázvorový a harmančekový.

Ak sa potiaže s nafúknutým bruškom a nadúvaním objavujú často a pravidelne, neváhajte navštíviť lekára.

zdroj: health