Toto je najzdravšie sušené ovocie: Vyskúšajte zdravotné benefity sušených hrozienok a budete milo prekvapení!

Hrozienka, ktoré sú považované za najzdravšie sušené ovocie, sú bohaté na meď a železo. 

Robia zázraky s imunitným systémom a vďaka veľkému obsahu vlákniny dodávajú pocit sýtosti. 

Okrem toho vám môžu pomôcť pri rôznych zdravotných ťažkostiach a sú aj skvelou náhradou za sladkosti.

 

 

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Vďaka portálu remedii.kiloretete sa v tomto článku dozviete viac o ich blahodarných vlastnostiach!

Odborníci odporúčajú denne skonzumovať 70 až 100 g sušeného ovocia (to zodpovedá asi jednej hrsti). 

Keďže sú dobrým zdrojom zdravých cukrov, sú indikované v období rekonvalescencie, po fyzickej alebo intelektuálnej námahe.

Hrozienka sú tiež dobrým zdrojom antioxidantov, ktoré zasahujú do procesu rozpúšťania a odstraňovania cholesterolu.

 

 

Okrem toho sú bohaté na draslík a preto sa odporúčajú aj ľuďom, ktorí majú problémy so srdcovým rytmom, či vysokým krvným tlakom.

Výrazne prispievajú aj k normalizácii srdcovej činnosti, tvrdí interná lekárka Denisa Zaharia.

Hrozienka sú účinné aj pri posilňovaní imunitného systému, najmä pokiaľ ide o infekcie, ktoré postihujú kožu a krv.

Obsahujú značné množstvo medi a železa, vďaka ktorým sú užitočné aj pri liečbe anémie.

Nachádza sa v nich aj veľa vitamínov a minerálov, ako je kyselina askorbová, niacín, pyridoxín, železo, draslík a fosfor.

10 dôvodov prečo jesť sušené hrozienka

 

Znižujú vysoký tlak

Vďaka vysokému množstvu draslíka, hrozienka zabraňujú zadržiavaniu tekutín v tele, riedia krv a automaticky pomáhajú znížiť krvný tlak. 

Pomáhajú bojovať proti vysokému cholesterolu, aj zápche

Vláknina, ktorú hrozienka obsahujú, pomáha znižovať zlý cholesterol, zlepšuje činnosť čriev a lieči zápchu.

Horčík v hrozienkach tiež znižuje kyslosť žalúdka.

Dokonalý antioxidant

V porovnaní s iným sušeným ovocím majú hrozienka najlepšie antioxidačné vlastnosti, zohrávajú dôležitú úlohu pri prevencii vzniku zhubných nádorov, pomáhajú bunkám udržiavať ich normálnu funkciu.

Môžu pomôcť aj pri horúčke.

Vlasy

Pravidelnou konzumáciou hrozienok môžete dokonca znížiť vypadávanie vlasov. 

Vitamíny B-komplex, železo a draslík sa zase postarajú o to, aby vaše vlasy vyzerali lesklé a zdravé. 

 

 

Indikované pri anémii

Tieto sušené plody sú dôležitým zdrojom železa a odporúčajú sa pri miernej anémii. 

Tehotným ženám, ktorých telo nemá dostatok železa, hrozí, že aj ich dieťa môže mať sklony k anémii.

Aby zabránili nedostatku železa v tele, môžu si ho doplniť práve konzumáciou sušených hrozienok.

Zmierňujú osteoporózu

 

 

Hrozienka obsahujú aj bór, veľmi potrebný minerál pre zdravie kostí, ktorý pomáha zmierniť osteoporózu u žien.

Má tiež dobrý vplyv na hormonálnu reguláciu a metabolizmus vitamínu D. 

Dodávajú energiu

Hrozienka sú tiež bohaté na prírodné cukry, takže sú skvelou náhradou za sladkosti a navyše vám môžu dodať energiu. 

Výborné pre pokožku

Keďže hrozienka obsahujú aj antioxidant, ktorý môže spomaliť starnutie pleti, ich konzumácia môže mať vplyv na to, že vaša pokožka bude vyzerať mladšie.

Regulácia hmotnosti

Hrozienka vám môžu pomôcť schudnúť, aj pribrať. 

Keďže sú bohaté na glukózu a fruktózu, pri pravidelnej konzumácii vám môžu pomôcť pribrať na váhe.

Na druhej strane sú tiež bohaté na vlákninu, takže ak ich konzumujete s mierou, udržia vás po dlhšiu dobu sýtych, preto sú vhodné napríklad na raňajky s ovsenými vločkami alebo ako rýchly zdroj energie na desiatu.

 

Infekcie

Môžu pomáhať pri zápaloch, aj bakteriálnych infekciách.

Rada na záver

Pri nákupe si vyberajte kvalitné hrozienka a pred konzumáciou ich vždy opláchnite, prípadne na chvíľku namočte a následne môžete osušiť.

Dobrú chuť a veľa zdravia!

 

Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: unsplash
Foto: pixabay
Foto: pixabay