Toto je dôvod, prečo sa každú noc budíte v tom istom čase

O poruchách spánku a ich súvislosťou so zdravotnými problémami vedeli už starovekí Číňania.

Ak sa každú noc budíte v približne rovnakom čase, môžete mať zdravotný problém. Podľa tradičnej čínskej medicíny sú poruchy spánku spôsobené nerovnováhou v prúdení energie vo vašom tele.

21:00 – 23:00

Ak chodíte skoro spať a často sa budíte medzi 21. a 23. hodinou, môže ísť o problémy so štítnou žľazou alebo s endokrinným systémom celkovo. Počas raných fáz spánku sa totiž žľazy s vnútorným vylučovaním dostávajú do rovnováhy a cievy sú aktívnejšie. Zobúdzanie sa v tomto čase môže znamenať problémy so štítnou žľazou, nadobličkami, imunitným systémom a metabolizmom. Ak si medzi 21. a 23. hodinou ešte len líhate do postele, ale neviete zaspať, môže to byť kvôli stresu a starostiam, ktoré vás sprevádzali počas dňa.

23:00 – 1:00

Pravidelné prebúdzanie sa medzi 23. hodinou a 1. hodinou ráno indikuje problém so žlčníkom. Môžete mať žlčníkové kamene alebo priveľa nezdravých tukov v tele. Skúste sa vyhýbať mastným jedlám a do jedálnička zaraďte olivový olej, orechy či semienka.

Ilustračná foto.
Ilustračná foto. Foto: Pixabay.com

1:00 – 3:00

Medzi 1. a 3. hodinou ráno sa telo prečisťuje a odstraňuje odpadové látky z krvi a tkanív. Ak sa v tomto čase budíte, môžete mať v tele nahromadené toxíny a oslabenú pečeň. Do rovnováhy ju dostanete, ak budete piť veľa čistej vody a obmedzíte alkohol a kofeín.

3:00 – 5:00

Ak ste často hore v čase medzi 3. a 5. hodinou, možno vám správne nefungujú pľúca. Tie distribuujú kyslík do všetkých častí vášho tela a pripravujú ich na nový deň. V prípade, že sa budíte nadránom a kašlete, kýchate alebo máte upchatý nos, nemusí ísť o obyčajné prechladnutie – môže to byť aj nesprávnym stravovaním sa.

5:00 – 7:00

Väčšina ľudí ráno medzi 5. a 7. hodinou vstáva do práce či do školy. Ak však máte budík nastavený až po 7:00, a napriek tomu sa pravidelne budíte skôr, môže to znamenať ťažkosti s hrubým črevom. Tradičná čínska medicína tvrdí, že ak tento orgán nie je v rovnováhe, môžete priberať, trpieť zápchou alebo dokonca  predčasne starnúť. Aby vám hrubé črevo pracovalo správne, pite množstvo vody, precvičujte si svaly a na veľkú potrebu sa snažte chodiť hneď zrána.

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Ilustračný obrázok.
Ilustračný obrázok. Foto: Pixabay.com