Toto je dôvod, prečo by ste mali vo vrecku 2 vlašské orechy: Robila to moja starká a za tú radu som je vďačná dodnes!

Tento jednoduchý nápad orechmi nestojí nič, no môže vám byť skutočne osožný. Nejde síce o žiadnu sofistikovanú vedeckú metódu, no už naše staré mamy vedeli, že dokáže pomôcť. Dnes sa v mnohých ohľadoch k týmto starým a overeným tipom vraciame aj my. Dva orechy, alebo dva gaštany vo vrecku – nejde o žiadnu mágiu ani povery, ale jednoduchý spôsob, ako odbúrať stres, napätie, zlepšiť prekrvenie a v neposlednom rade aj výbornú prevenciu proti syndrómu karpálneho tunela. Navyše, aj východná medicína verí, že v rukách sú dôležité nervové zakončenia, ktoré inervujú vnútorné orgány. Jednoduché cvičenie s orechmi môže mať teda pozitívny význam aj v tomto smere.

Pomoc (nielen) pre starších ľudí

Starším ľuďom postupne s vekom slabne jemná motorika, prichádza stuhnutosť kĺbov, problémy s hybnosťou, zápaly a slabosť  kĺbov. Babičky si žmolením a stláčaním orechov dokázali intuitívne precvičovať ruky tak, aby predišli bolestivým problémom, akými je napríklad veľmi nepríjemný syndróm karpálneho tunela. Takto jednoducho a celkom intuitívne tak udržiavali svoje ruky v kondícii. Ide aj o špecifický tvar ktorý je „fyziologicky“ veľmi príjemný a doslova pôsobí terapeuticky. Navyše tento pohyb má moc upokojovať myseľ a odstraňovať stres, ak máte pred sebou náročné vystúpenie alebo stretnutie, dajte si do vrecka 2 orechy a uvidíte sami. :-)

Všetko, čo potrebujete sú dva orechy v škrupine

Tým, že budete orechy v ruke presúvať, masírujete si nervové zakončenia, ktoré pomáhajú pri uvoľňovaní nervov. Navyše sa jedná o produkt z prírody, ktorý vám nenahradí žiadny masážny prístroj. Rovnako, ako orechy môžete vyskúšať už spomínané gaštany.

Jednoduchá masáž, ktorá zbaví stresu, zlepší prekrvenie a pomôže zdraviu

Do každej ruky vezmite dva orechy v škrupine a točte ich do kruhu. Kruhový pohyb zabezpečí, že prejdete po všetkých nervových zakončeniach, ktoré sú úzko pri sebe. Následne si orechmi prechádzajte aj po strede dlane smerom od dola k prstom. Jemne pomasírujte aj končeky prstov. Celé cvičenie by malo trvať približne 10 minút, no ak vám je príjemne, môžete v masáži pokračovať aj dlhšie.

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.