Toto by mal vedieť každý, koho trápi zhoršujúci sa zrak a unavené oči: Zázračná metóda dokáže zlepšiť zrak až o 3 dioptrie!

Približne 75% dospelej populácie má zhoršený zrak, v dôsledku čoho sa nevyhnú noseniu okuliarov. Našťastie však existujú spôsoby, ako si ho zlepšiť a ak ich poznáte, môžete sa dokonca vyhnúť okuliarom! Tu je 5 účinných spôsobov, ako si posilniť zrak.

Iris, Blue-Eyed, See, Color, Eye, Glasses, See Sharp

Aloe vera

Aloe vera je zázračná rastlina. Niet sa čo čudovať, že ju ľudia využívajú ako prírodný liek a tiež v kozmetike už niekoľko storočí. Ukázalo sa, že je tiež veľmi účinná pre zlepšenie zraku. Je totiž dôležitým zdrojom potrebných vitamínov a antioxidantov, ktoré majú vplyv na regeneráciu tkaniva. Navyše chránia jemné membrány, ktoré pokrývajú naše oči. Takže nie je žiadnym prekvapením, že aloe vera gél je hlavnou zložkou v očných liečivách, ktoré sa používajú pri šedom zákale a na posilnenie rohovky oka. Čo je tiež dôležité je, že aloe vera udržuje nízku hladinu cukru v krvi, čím vás ochráni pred vznikom cukrovky. A mnohé očné problémy sú často spájané práve s cukrovkou. Aloe vera gél si môžete pripraviť aj doma. Rastlina sa dá totiž pestovať v kvetináči. Nebude len krásnou dekoráciou vášho interiéru, ale jej listy môžete využiť, kedykoľvek budete potrebovať. Ideálne je, ak listy na výrobu prípravku odrežete o 10 dní skôr, ako ich spracujete. Vždy vyberajte veľké, alebo stredne veľké listy a tie malé nechajte rásť. Ak chcete, aby vám čerstvo odrezané listy aloe vera vydržali, dajte ich do chladničky. Okrem toho, ako ich uskladniť, je dôležité aj vedieť, ako z listov dostať liečivý gél, ktorý sa nachádza vo vnútri. Ako prvé si listy nakrájajte na menšie kúsky. Odrežte špicaté konce. Z tejto časti je totiž nemožné získať gél. Potom odstráňte zúbkované hrany. Listy nakrájajte na 5 – 8 cm dlhé kúsky. Otočte nôž nabok a pomaly oddeľte povrch od mäsitej dužiny. Skúste pracovať len povrchovo, aby ste získali čo najviac gélu. Všetku dužinu s gélom dajte do misky a za pomoci mixéra vymixujte do hladka. Bude to peniť, ale pena potom zmizne. Aloe sa dá využiť aj ako čistý extrakt, ale my vám poradíme jeden skvelý recept.

Aloe Vera, Succulent, Potted, Plant, Green, Botanical

Potrebujeme:

100 ml aloe vera gélu

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

450 g pomletých orechov

300 ml medu

čerstvé šťavu zo 4 citrónov

Postup:

Všetky ingrediencie vymiešajte mixérom. Užívajte 1 PL 3x za deň, pol hodinu pred jedlom (najlepšie pred raňajkami, obedom a večerou). Túto kúru dodržiavajte aspoň mesiac. Ak by ste chceli pokračovať, dajte si aspoň 2 týždne prestávku.

Možno sa vám zdá, že je s prípravou aloe vera gélu príliš veľa práce, ale výsledky sú naozaj ohromujúce. Naozaj to stojí za to! Už po prvom mesiaci doslova uvidíte zmenu na vašom zraku.

Ginko biloba

Ginko Biloba, Gingko, Garden, Autumn, Nature, Sheet

Táto špeciálna rastlinka vám naozaj uľahčí život. Zbaví vás úzkosti a posilní pamäť, ale okrem toho dokáže aj zlepšiť váš zrak. Zabezpečí totiž dostatočný prietok krvi do očí, čím nás ochráni pred zeleným zákalom a makulárnej degenerácie očí. Ginko biloba bežne zoženiete v lekárni napríklad aj vo forme kapsúl. Rozdeľte si jednu kapsulu na 2 – 3 časti a užívajte každý deň. Uvidíte, aké skvelé účinky to bude mať na váš zrak.

Zelený čaj

Zelený čaj je bohatý na antioxidanty, ktoré bojujú s voľnými radikálmi. Tie môžu spôsobiť mnoho očných chorôb, ako sú zelený zákal, makulárna degenerácia a šedý zákal. Okrem toho, zelený čaj je akousi prirodzenou slnečnou ochranou pre vaše oči. Jeho polyfenoly chránia oči pred UV žiarením, ktoré môže takisto viesť k poškodeniu zraku. Najlepší zelený čaj si pripravíte použitím 1 polievkovej lyžice sušeného zeleného čaju na jednu šálku. Ideálna teplota vody, ktorou čaj zalejete, by mala byť okolo 85 stupňov. Nechajte vylúhovať asi 3 minúty. Môžete ho piť teplý, aj studený, je to len na vás.

Čučoriedky

Toto malé bobuľovité ovocie je známe ako prírodný posilňovač zraku. Zlepšujú nočné videnie a pomáhajú zregenerovať dôležité časti sietnice, ktorá môže byť narušená v dôsledku vysokého krvného tlaku, alebo cukrovky. Rovnako ako u aloe, či ginka, chránia pred rozšírenými chorobami zraku, akými sú zelený a šedý zákal. Čučoriedky môžete zaradiť do svojho denného stravovacieho plánu a môžete ich konzumovať samostatne, alebo napríklad s jogurtom, pudingom, ovsenými vločkami, a pod. Pol šálky tohto ovocia by malo stačiť, aby ste už zakrátko pocítili zlepšenie zraku. Je možné prípadne užívať ich formou výživových doplnkov.

Bilberries, Berry, Fruits, Healthy, Food

Mandle

Tieto orechy sú veľmi obľúbené a používajú sa aj pri príprave rôznych sladkých maškŕt. Okrem toho, že sú chutné, obsahujú aj veľa telu prospešných látok. Sú predovšetkým skvelým zdrojom omega 3 mastných kyselín. Navyše obsahujú tiež vitamín E a antioxidanty, ktoré sú skvelými pomocníkmi pri posilnení zraku. Mandle vám pomôžu tiež zlepšiť pamäť a budete sa po nich vedieť lepšie sústrediť. Jediné, čo musíte urobiť, je namočiť do vody asi 5 – 10 orechov a nechať ich odležať cez noc. Ráno ich ošúpte a postrúhajte. Nasypte ich do mlieka, zamiešajte a vypite. Takto pripravené mandle môžete bezpečne piť každý deň aj niekoľko mesiacov za sebou.

Zdroj: brightside.me

Bonus – špeciálne cvičenie pre zdravé oči: dokáže zlepšiť zrak o 2-3 dioptrie

Zdravé očné svaly=zdravé oči

Bates bol presvedčený, že za všetkým sú očné svaly. Ľudským okom v harmonickej súhre pohybujú okohybné vonkajšou svaly zaisťujúce súmerné pohyby očí a tiež potrebnú zrakovú ostrosť. Ich stav teda rozhodujúcim spôsobom ovplyvňuje kvalitu videnia. V roku 1920 zhrnul svoje názory a opis cvičebnej metódy zlepšujúcej zrak v knihe „Lepšie zrak bez okuliarov“. Desaťročia výskumov a skúseností pacientov, ktoré od tejto doby prebehli, že táto metóda dokáže skutočne zlepšiť zrak!

Zrak sa môže zlepšiť o 2-3 dioptrie

Zlepšenie zraku by sme mali pocítiť už po približne troch-štyroch mesiacoch cvičenia tejto metódy.

Ako na to?

  • Cviky vykonávajte v pokojnom prostredí, aspoň hodinu po jedle a bez okuliar.
  • Cvičte raz denne 10 minút.
  • Cviky vykonávajte pomaly, dýchajte pri cvičení zvoľna a rovnomerne.
  • Môžete cvičiť posediačky aj postojačky.
  • Pri všetkých cvikoch sústreďujte vedomie na oblasť medzi obočím. Snažte sa tiež počas cviku nežmurkať – držte sa inštrukcií.
  • Cviky môžete striedať a obmieňať, vyskúšajte ich kedykoľvek počas dňa – najmä ostré  pohyby očí

Batesove cviky na zlepšenie zraku

Cvik 1. Špičku ukazováku priložíme ku špičke nosa – prst je pritom rovnobežný s podlahou. Bez žmurkania zameriame pohľad na špičku prsta. Prst držíme na špičke nosa, pohľad sa koncentruje na neho. Pomaly sa zhlboka nadýchneme a vydýchneme. 1-3 opakovaní.

Cvik 2. Konček pravého ukazováka priložíme k špičke nosa a sústredíme na ňu pohľad. S pomalým hlbokým nádychom prst odďaľujeme od nosa čo možno najďalej – buď ako nám to umožňuje paže, alebo do straty ostrosti videnia. Stále sa pozeráme na konček prsta. S pomalým výdychom ho vraciame na špičku nosa. 1-3 opakovania

Cvik 3. Pohyby očí.  Za jedno z najlepších cvičení považoval Dr. Bates vedomé napodobňovanie pohybu očí do strán, hore, dole a po uhlopriečkach. Pohyby by mali byť  vykonávané bez zbytočnej námahy, aby si oči oddýchli. Odporúča sa vykonávať 10 opakovaní pohybov najskôr do strán, následne hore a dole a nakoniec po uhlopriečkach. Pohybovať by sa mali len oči bez toho, aby sme hýbali hlavou alebo krkom. Po každom pohybe nesmieme zabudnúť žmurknúť. Toto cvičenie môžeme vykonávať nezávisle od iných cvičení počas dňa.

Pohyby očí

Cvik 4. Hlavu zakloníme čo možno najviac dozadu. Pozeráme sa na špičku nosa. Zhlboka sa nadýchneme a vydýchneme. 1-3 opakovaní.

Cvik 5. Hlavu zakloníme čo možno najviac dozadu. Pozeráme sa na oblasť medzi obočím. Zhlboka sa pomaly nadýchneme, potom zhlboka pomaly vydýchneme. 1-3 opakovaní.

Cvik 6. Vykonávame ho v sede na stoličke. Chrbát vyrovnaný. Natiahneme paže pred seba, malíček a prstenník pritlačíme palcom k dlani, ukazovák a prostredník zdvihneme hore „do V“. Dlaň otočíme hranou pred tvár vo vzdialenosti asi 10-12 cm. Pozorujeme končekmi prstov.

S pomalým nádychom začíname pohybovať pažou doprava až na doraz, očami pritom stále fixujeme končekmi prstov.

S výdychom pomaly vraciame ruku do východiskovej polohy, pričom oči stále fixujú končekmi prstov.

Potom s nádychom opakujeme to isté na druhú stranu, teda doľava.

Opakujeme trikrát na každú stranu, potom opakujeme s druhou rukou.

Cvik 7. Zhlboka sa nadýchneme a zavrieme oči. Potom zvoľna vydychujeme a pri výdychu ľahko masírujeme očnej buľvy druhým článkom palcov na oboch rukách. Na konci výdychu dych zadržíme, otvoríme oči, zakryjeme ich tesne dlaňami a držíme ich celý čas na očiach. Dych zadržujeme tak dlho, ako dokážeme. Oči sú pri tom otvorené a uvoľnené. Vykonáme jedenkrát.

Cvik 8. Cvik vykonávame postojačky, s otvorenými očami. Predstavte si veľké písmeno X, ktoré zaberá  celé vaše zorné pole. Okrem dvoch obvyklých krížiacich sa čiar má jednu prostrednú čiaru navyše. Budete preskakovať očami z konca jednej čiary na druhú – ľavý horný bod, pravý dolný bod atď. Pohyby očí sú prudké, v krajnom bode sa zrak krátko bez žmurkania zafixuje a opäť preskočí inam. Dýchajte zvoľna, bez zadržiavanie dychu. Poradie krajných bodov, na ktorých zafixujete pohľad, meňte náhodne, tak, aby ste na každom z nich zafixovali pohľad trikrát.

Cvik 10. Vykonáva sa postojačky. Budete očami „kresliť“ kríž. Pohyby očí budú najprv vertikálne. V maximálnej možnej miere zdvíhajte oči najprv hore-dole, potom do strán pri kreslení vodorovné čiary. V každej z krajných polôh pohľad krátko zafixujte. Potom kreslite očami dva kríže naraz a nakoniec tri. 10-15 opakovaní.

Cvik 11. Budete pohľadom „kresliť“ na stenu štvorec, rozdelený na štyri časti. V každej z častí štvorca si myslite kruh. V mysli tieto kruhy Roztáčajte, najprv jeden po druhom, potom súčasne dva, tri a štyri. Potom Roztáčajte kruhy, ktoré sú proti sebe, každý na opačnú stranu a nakoniec sa všetky štyri kruhy budú otáčať naraz, na rôzne strany. Cvik robte 1-2 minúty.

Súvisiaci obrázok

Cvik 12. opisujte očami osmičky: vodorovnú, zvislú a dve uhlopriečne. Plocha fixácie pohľadu je blízko tvári. Každú z osmičiek opisujte najprv na jednu stranu, potom na druhú. 1-2 opakovaní na každú stranu.

Cvik 13. Krátko pozrite na jasný zdroj svetla (vychádzajúce alebo zapadajúce slnko, lampa s matným tienidlom atp.) Oči zakryte dlaňami a snažte sa akoby vtiahnuť svetelnú škvrnu do oblasti medzi obočím. Na svetelný zdroj sa môžete pozerať až jednu minútu.

Cvik 14. Nechajte v umývadle čistú vodu tak, aby mala izbovú teplotu. Ponorte do nej tvár s otvorenými očami a zamrkajte. Opakujte trikrát až päťkrát. Potom naberte plné ústa vody, nakloňte sa nad umývadlo a do vykulených očí si plným priehrštím striekajte vodu. Opakujte desaťkrát.

Zrýchlená verzia – očný workout, ktorý môžete robiť aj v práci!

Témy:


Pridajte svoj komentár