TOP 10 potravín, ktoré vám pomôžu schudnúť: Toto sú najlepší tukožrúti!

Povedzme si úprimne, zhodiť pár kíl je niekedy poriadne náročná úloha. Denne na nás striehne množstvo nástrah v podobe chutných, ale tučných jedál a nájsť si čas na fyzickú aktivitu popri pracovnej vyťaženosti a ostatných povinnostiach tiež nie je ľahké. Čo by ste povedali na to, keby ste si mohli na pomoc zavolať potraviny, ktoré vám pomôžu schudnúť?

Povedzme si úprimne, zhodiť pár kíl je niekedy poriadne náročná úloha. Denne na nás striehne množstvo nástrah v podobe chutných, ale tučných jedál a nájsť si čas na fyzickú aktivitu popri pracovnej vyťaženosti a ostatných povinnostiach tiež nie je ľahké. Čo by ste povedali na to, keby ste si mohli na pomoc zavolať potraviny, ktoré vám pomôžu schudnúť? Prinášame zoznam tých najlepších tukožrútov, ktorých sa oplatí konzumovať tak často, ako je to možné. Výborne chutia a navyše vám pomôžu pri redukcii telesnej hmotnosti!

1. Horčica

Možno to znie neuveriteľne, ale vedci z Oxford Brookes University zistili, že horčica zrýchľuje pálenie kalórií až o 20%. Navyše kvalitná horčica neobsahuje takmer žiadne kalórie. Takže si jej môžete dopriať toľko, koľko len chcete.

2. Sladké zemiaky – bataty

Sladké zemiaky obsahujú rezistentný škrob, ktorý pomáha bojovať s obezitou.

3. Fazuľa

...

Fazuľa pomáha regulovať hladinu cukru v krvi. Obsahujú tiež proteíny a zdravé sacharidy, ktoré pomôžu udržať dlhšie pocit sýtosti.

4. Mliečne výrobky

Mliečne výrobky sú skvelým pomocníkom pri budovaní svalovej hmoty. A práve svaly pomáhajú páliť tuk. Takže ak chcete schudnúť, konzumujte dostatok mliečnych výrobkov s nízkym obsahom tuku.

5. Vajíčka

Vaječný bielok obsahuje proteín, ktorý pomáha urýchliť proces chudnutia. Konzumácia vajíčok sa odporúča predovšetkým na raňajky, pretože pomáhajú nakopnúť metabolizmus. Ak ich budete konzumovať každý druhý deň, neomrzia vás a pomôžu vám zdravo chudnúť.

6. Špenát

Štúdie, ktoré vykonala Journal Hormones ukázali, že konzumácia aspoň 3 šálok špenátových listov týždenne urýchli proces chudnutia o 10%. Vďaka týmto štúdiám tiež vedci zistili, že špenát obsahuje kyselinu lipoovú, ktorá pomáha blokovať cukor, aby sa nedostal do krvných buniek. To znamená, že cukor sa spotrebuje ako energia a neukladá sa do tukových zásob.

7. Jablká a hrušky

Pravidelná konzumácia tohto ovocia prispieva k zníženiu hladiny cukru v krvi a podporuje chudnutie. Jablko, či hruška by sa mali konzumovať aspoň 2x denne. Okrem iného tiež obsahujú unikátnu kombináciu vlákniny a ovocných kyselín, ktoré pozitívne pôsobia na trávenie a pomáhajú predchádzať ochoreniam hrubého čreva.

8. Škorica

Škorica obsahuje esenciálny olej, ktorý aktivuje v tele termogenézu. Je to metabolický proces, ktorý prirodzene pomáha zahriať organizmus, čo podporuje spaľovanie kalórií. Takže ak napríklad pridáte trochu škorice do vašej rannej ovsenej kaše, podporíte tým proces spaľovania kalórií.

9. Kajenské korenie

Štúdie ukázali, že pravidelná konzumácia kajenského korenia zrýchľuje odbúravanie brušného tuku. Majte to na pamäti pri príprave vášho obľúbeného mäsového, či zeleninového pokrmu a pridajte trošku tohto korenia. Ak potrebujete nakopnúť chudnutie, pomáha tiež nápoj, ktorý si pripravíte z citrónovej šťavy, 1/2 čajovej lyžičky kajenského korenia a 1 ČL javorového sirupu. Všetko zmiešajte a pite aspoň raz denne, najlepšie pred prvým jedlom.

10. Citrusové ovocie

Na základe štúdie z roku 2016, ktorú vykonala American Chemical Society, citrusové ovocie vás môže ochrániť pred cukrovkou, aj srdcovými chorobami. Je to aj vďaka tomu, že pomáha vášmu telu zbaviť sa nadbytočných tukov. Ideálne je vypiť pohár citrusovej šťavy hneď ráno – napríklad pohár vody s citrónom.

3 potraviny, ktorým sa určite vyhnite

Ak je vašou ambíciou schudnúť, potom sa určite oblúkom vyhnite sladeným nápojom, jedlám z fast foodu a alkoholu!