Stačí pár minút a ste ako znovuzrodení: Tajomstvo bolesti chrbta a zdravia je vo vašich chodidlách – najjednoduchšia pomoc je v týchto pohyboch!

Na konci dňa sa každý z nás cíti unavený a najmä naša chrbtica, nohy a svaly si pýtajú zvýšenú pozornosť. Toto je najjednoduchší spôsob, ako im pomôcť.

Na konci dňa sa každý z nás cíti unavený a najmä naša chrbtica, nohy a svaly si pýtajú zvýšenú pozornosť. Toto je najjednoduchší spôsob, ako im pomôcť.

Mali by ste vedieť, že vo vašich chodidlách sa ukrýva omnoho viac, ako si myslíte. Zdravá chrbtica, bolesti a dokonca aj významný vplyv na vnútorné orgány – zdravé chodidlá sú kľúčom k zdravému teplu.

Mnoho ľudí nechce každý deň navštevovať lekárov a tlačiť do seba rozličné lieky, ktoré môžu mať rôzne vedľajšie účinky, a práve reflexná terapia predstavuje cestu na zmiernenie rôznych zdravotných ťažkostí.

Reflexná masáž alebo reflexológia

Reflexológia bola preukázaná ako veľmi účinná podporná terapia, ktorá dokáže liečiť mnohé zdravotné problémy, zmierniť bolesti a stres. Človek vykonávajúci túto masáž tlakom pôsobí na presne určené reflexné body chodidla, ktoré sú naviazané na jednotlivé časti ľudského tela, a tak pomocou ich stimulácie dokáže cielene pôsobiť na celý organizmus.

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Reflexná masáž chodidiel pomáha zmierňovať reumatické bolesti, bolesti hlavy a migrénu. Pozitívne účinky má aj pri liečbe alergie, tráviacich ťažkostí, kožných problémov, ako aj pri liečbe únavy a ospalosti.

Skúste masáž sami, zvládne to každý

  1. Ako prvé si vyberte chodidlo, ktoré vás najviac pobolieva.
  2. Pošúchajte si zopárkrát rukami spodok chodidla, aby ste ho zahriali.
  3. Celé chodidlo „pomačkajte“ oboma rukami (nebojte sa zatlačiť).
  4. Stlačte, potiahnite a potočte každý prst na nohe.
  5. Palcami zatláčajte na miestach pozdĺž celého chodidla až po členok.
  6. Opakujte krok 5, pričom okrem zatlačenia na miesto spravte palcami aj malý krúživý pohyb (nezabúdajte ani na pätu). Môžete niekoľkokrát zopakovať.
  7. Palcami stláčajte miesta v oblasti členku.
  8. Opakujte krok 3.
  9. Poklopkajte si päsťami po hornej i dolnej strane chodidla (rýchlejším i pomalším tempom).

Tu je návod, ako si správne urobiť masáž nôh:

Bonus: okamžité zlepšenie krvného obehu v chodidlách

Sadnite si na stoličku alebo na zem. Zohnite ľavú nohu v kolene, pritiahnite ju k sebe a následne si ľavé chodidlo obopnite oboma rukami.Poprepletajte si prsty pravej ruky s palcami ľavej nohy. Končeky palcov na nohe naťahujte pomocou svalov chodidla smerom ku kolenu a rozdeľte ich do strán.Udržujte túto polohu po dobu 1 minúty a potom cvik zopakujte aj s druhou nohou. Po docvičení venujte pozornosť tomu, ako sa mení farba chodidla v dôsledku zvýšeného krvného obehu. Ak nedokážete prsty rúk prepliesť cez palce nohy, pokúste sa palce nôh obopnúť rukami zo spodnej strany, stlačením dolnej časti dlane k okrúhlej kostičke pod palcami na chodidle. Palce ťahajte smerom ku kolenu a roztiahnite ich do strán najviac ako je to možné.

Pomoc chrbtici prostredníctvom chodidiel

Chodenie po špičkách nôh

Chôdza po špičkách podporuje prstové svaly, svaly okolo bruška chodidiel a väzy.

Je to veľmi jednoduché.

Postavte sa na špičky a pohybujte sa vpred po dobu 20 sekúnd.

Potom si oddýchnite 10-15 sekúnd a toto cvičenie zopakujte ešte 5 krát a viac. Pre lepší výsledok ho vykonávajte 2 krát denne.

Krúženie členkov

Pohyb a ohybnosť členkov sú veľmi dôležité.

Zvyčajne je preťaženie tela výsledkom stiahnutých a obmedzených členkov, čo spôsobuje bolesti svalov a kĺbov. Rovnako bolesti chrbta, bokov a kolien môžu byť spôsobené stiahnutými svalmi.

Ľahnite si na chrbát a natiahnite si jednu nohy nad hlavu.

Potom začnite krúžiť členkom vašej natiahnutej nohy v smere hodinových ručičiek a počítajte do 10. Vymeňte si nohy a opakujte toto cvičenie s druhou nohou.

Odporovanie ohybu

Cieľom tohto cvičenia sú malé svaly na chodidlách, ktoré sú zodpovedné za udržanie vašej rovnováhy. Toto cvičenie vám môže pomôcť natiahnuť vaše svaly a predísť zraneniam.

Musíte si sadnúť na podlahu, natiahnuť nohy pred seba a omotať cvičebný pás okolo chrbta.

Potom si priložte pás na vrchol chodidla a oprite sa dozadu za účelom natiahnutia pásu.

Následne je potrebné, aby ste cvičebný pás na chodidle natiahli späť. Toto cvičenie vykonávajte 5 sekúnd.

Urobte si prestávku a opakujte 10 krát a viac.

Zdvíhanie ceruzky špičkami nôh

Toto cvičenie je veľmi jednoduché.

Položte ceruzku na podlahu a zodvihnite ju. Udržte ju 10 sekúnd a potom ju môžete uvoľniť.

Je potrebné vykonať 5 opakovaní pre obe chodidlá.