Naučte sa tieto strečingové cviky a robte ich každé ráno: Skvelý štart do nového dňa!

Ranný strečing môže byť skvelým štartom do nového dňa.

Pomáha rozprúdiť krv, okysličiť celé telo a prebudiť ho.

Natiahnutie uvoľnených svalov po spánku a uvoľnenie akéhokoľvek napätia prináša rôzne výhody.

 

 

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Naučte sa túto skvelú rannú rutinu podľa youtube kanála WORKOUT, ktorá vám môže pomôcť okrem iného aj zlepšiť držanie tela!

Natiahnutie hrudníka

Čas: 35 sekúnd

Postup:

Postavte sa s vystretým chrbtom, nohami na šírku bedier a rozpažte ruky.

 

 

Potom ich plynulo ťahajte do predpaženia a dlaňami sa dotknite, akoby ste chceli tlesknúť.

Tento pohyb opakujte po dobu 35 sekúnd.

 

 

Natiahnutie chrbtových svalov a hrudníka

Čas: 35 sekúnd

Postup:

Ostaňte stáť vzpriamene, ruky si položte na kríže a opatrne ťahajte chrbát do mierneho záklonu, pričom ramená ťahajte dolu. 

 

 

Ruky nad hlavou

Čas: 35 sekúnd

Postup: 

Ruky zdvihnite nad hlavu a prsty spojte cez seba.

Potom ťahajte lakte čo najviac dozadu. 

 

 

Natiahnutie do strany

Čas: 35 sekúnd

Postup:

Tento cvik sa opäť vykonáva v stoji.

Ruky zodvihnite nad hlavu a chyťte sa za lakte.

Potom ťahajte pomalým pohybom ruky do jednej a následne do druhej strany tak, aby ste si natiahli bočné svaly chrbta.

 

 

Dotknutie prstov na nohách

Čas: 35 sekúnd

Postup:

Postavte sa na šírku bedier, ruky zdvihnite nad hlavu. 

Potom ohnite chrbát a ruky ťahajte k prstom na nohách, pričom nohy sú vystreté.

Následne sa vráťte do východiskovej polohy s rukami nad hlavou a jemne ich zakloňte na dva kmity dozadu.

 

 

Natiahnutie kolien

Čas: 35 sekúnd

Postup:

Postavte sa s rukami vbok a nohami na šírku bedier.

Nohy pokrčte v kolenách jemne do jednej strany, potom ich potiahnite smerom do druhej strany a naspäť do východiskovej polohy s vystretými nohami.

 

 

 

 

Zdvíhanie kolien

Čas: 35 sekúnd

Postup:

Stojte vzpriamene a striedavo priťahujte jedno a potom druhé koleno tak, že ho uchopíte oboma rukami a ťaháte k telu.

 

 

Natiahnutie ramien

Čas: 35 sekúnd

Postup:

Sadnite si na zem, ruky dajte dozadu a dlaňami sa zaprite o zem.

Nohy položte chodidlami na zem.

Zdvihnite panvu a posúvajte sa plynulo dozadu a dopredu. 

 

 

Natiahnutie lýtok

Čas: 35 sekúnd

Postup:

Sadnite si na zem a nohy vystrite pred seba. 

Jednu nohu pokrčte v kolene a druhou rukou sa pritiahnite k špičke tej istej nohy. 

Stany vystriedajte a pohyb zopakujte.

 

 

Zadné stehná

Čas: 35 sekúnd

Postup:

Ľahnite si na podložku, nohy vystrite a potom oboma rukami uchopte stehno jednej nohy zo zadnej strany. 

Nohu jemne priťahujte a strany striedajte.

 

 

Vnútorné stehná

Čas: 35 sekúnd

Postup:

Ľahnite si na podložku a obe nohy zdvihnite do zvislej polohy, pričom nohy so zvyškom trupu by mali byť v 90 ° uhle. 

Ruky položte vedľa tela a nohy otvárajte čo najviac od seba. 

Následne pritiahnite nohy zasa k sebe. 

 

 

Natiahnutie nôh

Čas: 35 sekúnd

Postup:

Ľahnite si na podložku a rukami obopnite koleno jednej nohy, ťahajte k sebe, pričom napnite brušné svaly, hlavu zdvihnite z podložky a takisto ťahajte ku kolenu.

Vráťte sa do východiskovej polohy s oboma vystretými nohami a pritiahnite druhú nohu. 

 

 

Natiahnutie stehien a brušných svalov

Čas: 35 sekúnd

Postup:

Dajte sa na všetky štyri, pričom dlane sú na zemi pod ramenami a kolená pod bedrovými kĺbmi.

Teraz ťahajte telo hore, cez kľak preneste váhu a chrbát ohnite dozadu, pričom rukami sa chyťte za lýtka.

Následne sa vráťte do východiskovej polohy.

 

Póza z jogy

Čas: 50 sekúnd

Postup:

Sadnite si na podložku tak, že chodidlá spojte, chyťte si ich rukami, stehná ťahajte smerom von. 

Hlavu ťahajte dopredu smerom k chodidlám.

 

 

Všetky cviky nájdete v priloženom videu: