Stravujte sa podla tohoto plánu a dostavia sa fantastické účinky: S týmto môžete jesť aj večer a nepriberiete!

Nie je dôležité iba to, čo jete, ale aj to, kedy to jete. Ak sa vám nedarí schudnúť, chyba môže byť práve v tom, že si jedlá počas dňa nesprávne rozložíte. A ak máte napríklad ťažkosti so spánkom, alebo s trávením, môže to tiež súvisieť práve s konzumáciou potravín v nesprávnom čase. Prečítajte si, ktoré jedlá vám pomôžu ráno a ktoré sú zas vhodné na večeru, bez toho, aby zaťažili vaše trávenie a narušili pokojný spánok.

суть правильного питания

Podstata správnej výživy

1. Tmavá čokoláda

Odporúčame ju jesť ráno, aby telo dostalo dávku antioxidantov a energie, potrebných na intenzívny štart. Pomôže to stabilnej funkcii srdca a prispeje k spomaleniu starnutia. Popoludní však telo nebude schopné dobre spracovať viac ako 25 g čokolády, čo znamená, že všetok prebytok sa uloží.

суть правильного питания для похудения

2. Mäso

Konzumácia mäsa sa odporúča predovšetkým v prvej časti dňa, aby ho telo malo čas stráviť a aby mu dodalo potrebnú dávku železa. Pomôže to lepšie bojovať s únavou a zvyšuje sa odolnosť voči chorobám. Večer je na konzumáciu mäsa absolútne nevhodný, pretože telo potrebuje na trávenie asi 5 hodín a pred spaním už nemá čas sa s touto záťažou vyrovnať.

3. Orechy

Hrsť surových orechov na desiatu poskytne telu potrebnú dávku omega-3 mastných kyselín, ktorá udržiava obehový systém a stabilizuje krvný tlak. Ale jesť orechy vo večerných hodinách sa nevypláca. V tom čase ich konzumácia totiž telu neprináša úžitok, ale naopak dochádza k priberaniu.

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

суть здорового питания

4. Pohánka

Pohánka je ideálne jedlo na obed, pretože na trávenie pohánky musí telo využívať ďalšie zdroje, ktoré ovplyvňujú chudnutie. Večer sa však jej konzumácia neodporúča, pretože v tejto dobe spomaľuje tráviaci systém a telo ju jednoducho nemá čas stráviť.

5. Cestoviny

Cestoviny sú skvelým jedlom na dopoludnie. Vláknina obsiahnutá v cestovinách pomáha očistiť telo od toxínov. Ale večer sú cestoviny, najmä v kombinácii s mäsom, príliš kalorické a telu viac škodia ako prospievajú.

вся суть правильного питания

6. Cuketa

Cuketa je ideálna zelenina na večer, pretože pomáha prečistiť a vyprázdniť telo, aj keď ste sa cez deň nestravovali ukážkovo. Na raňajky je však nevhodná pre svoj diuretický účinok, pretože telo je ráno dehydratované.

7. Paradajky

Táto zelenina je skvelou voľbou na raňajky. Má dostatok organických kyselín, ktoré aktivujú žalúdok a pankreas. Na druhej strane veľké množstvo kyseliny šťaveľovej narušuje metabolizmus vody a solí, ak jete paradajky večer. Môže byť príčinou opuchov.

в чем суть правильного питания

8. Zemiaky

Vynikajúca potravina na dopoludnie, pretože zemiaky znižujú hladinu cholesterolu v krvi a vyživujú telo esenciálnymi minerálmi. Popoludní je však ich konzumácia nežiaduca, pretože obsah kalórií je niekoľkokrát vyšší ako v prípade iných druhov zeleniny, čo bude mať nepriaznivý vplyv na telesnú váhu.

9. Tvaroh

Vo večerných hodinách má tvaroh upokojujúci účinok na tráviaci systém, pomáha aj s trávením iných potravín. Ale na ráno nie je príliš vhodný, pretože podporuje tvorbu hlienu čo má negatívny vplyv najmä na ľudí náchylných na prechladnutie.

в чем заключается суть правильного питания

10. Jablká

Skvelé ovocie na raňajky. Vďaka pektínu pomôžu jablká upraviť črevnú mikroflóru, navodia pocit sviežosti a pôsobia tiež ako prevencia proti vzniku nádorov a rakovine hrubého čreva. Avšak večer sú jablká nežiaduce, pretože vyššie uvedený pektín je neskôr zle stráviteľný, čo spôsobuje nepohodlie a narúša dobrý spánok.

11. Cukor

Do tejto skupiny patria všetky sladké pochúťky vrátane sladkého pečiva. Ak sa cukru neviete vyhnúť úplne, alebo ho zredukovať na minimum, konzumujte ho rozhodne v prvej polovici dňa. Inak telo nebude mať čas spáliť kalórie a vy budete priberať. Vo večerných hodinách sladkosti tiež stimulujú nervový systém, čo vedie k narušeniu spánku. Výber nesprávnej stravy bohatej na cukry môže viesť vo večerných hodinách až k nespavosti.

суть правильного питания

Zdroj: takprosto.cc