Tejto spánkovej polohe by ste sa mali rozhodne vyhnúť: Ak spíte v tejto polohe, môže vám to spôsobiť veľké bolesti!

Špecialista na bolesť a chirurg  Roland Liebscher-Bracht radí, ktorej polohe by ste sa mali pri spánku rozhodne vyhnúť.

V opačnom prípade sa pravdepodobne zobudíte s bolesťou a vaše telo nebude dostatočne oddýchnuté.

Keď sa spýtate ľudí, v akej polohe spia, väčšina určite spomenie aj túto – teda polohu, ktorá pripomína sed s oboma pokrčenými nohami alebo jednou vystretou a jednou pokrčenou nohou. 

 

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Väčšina ľudí so sedavým zamestnaním strávi sedením 8 a viac hodín.

To znamená, že ak v tejto polohe ešte aj spíte, nie je to zdraviu prospešné.

Noha je ohnutá v bedrovom kĺbe, takže je bedrový flexor skrátený a je to akoby ste opäť sedeli aj v spánku. 

Svaly hornej časti trupu sa tak ešte viac skracujú a to je to najhoršie pre váš chrbát. 

Aby ste tento zlozvyk napravili, ukážeme si, aká je najlepšia poloha spánku. 

Je to klasická poloha na chrbte s vystretými nohami, rukami voľne spustenými vedľa tela a bez vankúša.

Prečo je najlepšia?

V okamihu, keď si ľahnete na chrbát a s vystretými nohami a rovným chrbtom, vyvažujete všetko, čo ste robili cez deň – to znamená, že svaly sú natiahnuté a telo je v jednej línii. 

Keďže telo je zvyknuté na sediacu polohu, táto poloha vystretého tela vám môže byť spočiatku nepríjemná.

Avšak v priebehu približne 2 týždňov si telo zvykne a zobudíte sa oveľa sviežejší a bez bolesti.

Samozrejme, že počas spánku budete meniť polohy, ale ak sa naučíte čo najviac spať vo vystretej polohe na chrbte, vaše telo sa vám poďakuje. 

Ak denne pridáte ešte cvičenia zamerané na chrbticu, môžete sa postupne bolesti úplne zbaviť!

Prajeme veľa zdravia!