Skrytá funkcia auta, o ktorej ste doteraz možno nevedeli: Šliapnite prudšie na brzdu a aktivujte si ju!

Existujú autá, v ktorých silnejšie stlačenie brzdy, napríklad v dopravnej zápche, aktivuje veľmi pohodlnú funkciu Auto Hold.

Mnohí vodiči si bez nej nevedia predstaviť jazdu.

Dnes sa o tejto funkcii dozviete viac.

 

 

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Ako uvádza portál moto, ide o veľmi pohodlnú funkciu, na ktorú si rýchlo zvyknete.

Keď auto zastaví na semafore, vodič automaticky stlačí spojku a potom brzdu.

A ten druhý drží, kým signálne svetlo na semafore nezozelenie.

Potom môže pridať plyn a začať sa hýbať.

Výrobcovia niekedy vybavia autá jednoduchým systémom, ktorý spríjemní jazdu v meste.

V niektorých autách stačí, keď vodič pri stojacom vozidle silno stlačí brzdový pedál.

Tým sa aktivuje funkcia nazývaná auto hold.

Na aktiváciu automatického podržania sa často používa tlačidlo.

Zvyčajne sa nachádza v stredovej konzole.

V takom prípade bude auto celý čas držať stlačenú brzdu, vďaka čomu bude môcť vodič zložiť nohy z pedálov.

Aj keď stojíme na kopci, auto sa nepohne. 

Ak je vo vozidlách s automatom zapnutá funkcia automatického podržania, vozidlo sa po uvoľnení brzdy nepohne dopredu.

Auto Hold automaticky uzamkne a odomkne kolesá

 

 

Samozrejme, aj v autách bez systému auto hold môže vodič počas čakania na semafore uvoľniť všetky pedále.

Potom sa však môže ukázať, že vplyvom terénu sa auto začne hýbať.

Automaticky zablokovaná brzda tento efekt eliminuje.

Ako presne tento systém funguje?

Silným stlačením bŕzd dostane riadiaci počítač informáciu o zablokovaní svoriek zadného kolesa (systém je založený na elektronickej ručnej brzde).

Odomykajú sa automaticky – vždy, keď vodič pustí spojku, pridá plyn a chce vyraziť.

Stojí za to pripomenúť, že systém auto hold je užitočný nielen v dopravných zápchach alebo pri čakaní na zelenú.

 

 

Dobre funguje aj v situácii, keď sa chce vodič pohybovať v kopci alebo sa pred výjazdom z podzemnej garáže musí uistiť, že chodci nejdú po chodníku.

Auto hold drží vozidlo na mieste a potom vám umožní bez problémov vyraziť.

 

 

Bez automatického podržania by vodič musel použiť páku ručnej brzdy.

Mnoho vodičov verí, že auto hold má aj nevýhody.

Ako vrcholný príklad sa uvádza parkovanie.

 

 

Manéver neprebehne plynule, pretože po každom zastavení treba auto posunúť z miesta pridaním plynu.

Stáva sa, že hoci má auto automatickú ručnú brzdu, možnosť auto hold už nie je k dispozícii.

 

 

Najčastejšie sa to stáva pri modeloch s mechanickou prevodovkou – v automatoch sa to pomaly stáva trhovým štandardom.

 

 

Našťastie je to tiež menší problém.

Pretože vodič stojaci v zápche, ktorý chce auto udržať na mieste, a zároveň nemieni neustále dusiť brzdový pedál, môže stlačiť tlačidlo zodpovedné za manuálne štartovanie.

V tomto prípade sa tiež uvoľní automaticky – ihneď po zrýchlení a pokuse o rozbeh.

 

 

Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: unsplash
Foto: unsplash
Foto: pixabay
Foto: pixabay