Skoncujte s boľavým chrbátom do 10 minút: Toto ma pred rokmi ukázal fyzioterapeut, odvtedy neviem, čo je boľavý chrbát!

Neváhajte a vyskúšajte tieto jednoduché pohyby, ktoré vám už v pomerne krátkom čase pomôžu odstrániť bolesť a opäť vystrieť chrbát.

Mnohí dokonca aj veľmi mladí ľudia trpia silnými bolesťami chrbtice. Ja som mala v mladosti veľké bolesti chrbtice a mohla za to aj sedavá práca a zlé držanie tela. Roky som robila ako krajčírka a preto bolesť chrbtice bola pre naše povolanie veľmi typická. Tieto pohyby ma naučil náš podnikový lekár (fyzioterapeut) a precvičoval ich so mnou každý deň na rehabilitácii niekoľko týždňov. Potom som ich robila aj doma a odvtedy každý deň. Mám už krátko po 55-tke, ale naozaj neviem, čo je boľavá chrbtica. Tieto cviky a každý deň pol hodinka chôdze, to je môj kĺúč k zdraviu. Pozdravujem, Julka Machová.

Neváhajte a vyskúšajte tieto jednoduché pohyby, ktoré vám už v pomerne krátkom čase pomôžu odstrániť bolesť a opäť vystrieť chrbát.

60355-R3L8T8D-300-55472f060ac76-1

Ľahnite si na chrbát a ľavú nohu pokrčte v kolene. Vystretú pravú nohu zodvyhnite a rukami chyťte pod kolenom. Ťahajte smerom k trupu. V tejto pozícií vydržte 25-30 sekúnd a cvičenie opakujte 2 x denne pre každú nohu.

Ľahnite si na chrbát. Obe nohy pokrčte v kolene. Koleno ľavej nohy oboma rukami ťahajte smerom k hrudníku. Vydržte v pozícii 20 sekúnd a opakujte pre obe nohy 2x denne.

...

60455-R3L8T8D-300-55472f06625d6

Ľahnite si na chrbát a pravú ruku vystrite do pravého uhla k telu. Ľavú nohu vystrite a preložte cez ňu pravú nohu pokrčenú v kolene. Pravé koleno ťahajte smerom doľava a vystretú pravú ruku opačným smerom. V tejto polohe zotrvajte 20 sekúnd a cvik opakujte pre obe nohy, 2x denne.

Ľahnite si na chrbát. Ľavú nohu pokrčte v kolene a pravú nohu preložte cez ľavé stehno. Potom uchopte oboma rukami ľavú nohu pod kolenom a zdvíhajte smerom k trupu. V polohe vydržte 25-30 sekúnd a opäť opakujte 2 x denne pre obe nohy.

60505-R3L8T8D-300-55472f069bec2-1

Toto cvičenie je vynikajúce nielen na strečing, ale aj na spevnenie a posiľnenie chrbtice. Pravú nohu natiahnite za seba, zatiaľ čo sa podopierate ľavou nohou ohnutou v kolene. Vydržte v tejto pozícii 20 sekúnd a opakujte aj s druhou nohou.

60555-R3L8T8D-300-55472f06caa80

Ľahnite si na ľavý bok.  Ľavú nohu ohnite v kolene a ľavú ruku v lakti tak, aby smerovala dozadu. Potom uchopte pravou rukou členok pravej nohy a opatrne ťahajte dozadu. Vydržte 2é sekúnd a opakujte v polohe na pravom boku.

Pozor: Nesnažte sa prekonávať limity vášho tela. Všetky cviky je potrebné robiť do tej miery, do akej je vám pohyb príjemný. Na začiatku sa môže stať, že vaša hybnosť bude obmedzená, no postupne sa bude zlepšovať. Dôležité je však začať.

zdroj obrázkov: brightside