Natrafili ste na vykývané koliesko na nákupnom vozíku? Nemáte smolu, je to šikovný obchodnícky trik!

Prečítajte si, prečo sú často kolieska na nákupnom vozíku vykývané!

Pri každodenných nákupoch často nepremýšľame o tom, koľko prvkov ovplyvňuje naše rozhodnutia.

 

 

Bez dlhého rozmýšľania siahame po nákupnom košíku, vložíme doň všetko, čo považujeme za potrebné, a potom prekvapene pozeráme na účtenku.

Možno by vám ani nenapadlo, že vaše nákupné rozhodnutia môže ovplyvniť aj obyčajné koliesko nákupného košíka.

 

 

Ako uvádza portál genialne, niektoré veci, ktoré sa zdajú triviálne, sú navrhnuté tak, aby nám uľahčili život.

To je aj prípad nákupných košíkov, ktoré – hoci sú často zdrojom frustrácie – sú najpohodlnejším a najrýchlejším spôsobom na väčšie nákupy.

Nákupné vozíky sa často trasú zo strany na stranu, čo vyvoláva dojem, že sa čoskoro rozpadne.

 

 

Nejde o to, že by sa o ne obchodné reťazce nestarali.

Dôvod hromadného výskytu nestabilných kolies je úplne iný.

Prečo je koliesko košíka problematické?

 

 

Určite ste sa už viackrát zamysleli nad tým, prečo pri rýchlejšom pohybe košíka začne vydávať hluk a jedno z kolies sa zdá byť zlomené.

V dôsledku toho je ťažké efektívne sa pohybovať medzi regálmi a ostatní zákazníci sa za vami obzerajú, pretože ich ruší hluk.

Prečo sa to deje?

 

 

Odpoveď je jednoduchá – koliesko v nákupnom košíku má dôležitú funkciu.

Ukazuje sa, že ide o zámerný postup založený na princípoch psychológie.

Na čo slúži vratké koleso nákupného košíka?

 

 

Ide o to, aby ste sa pri nakupovaní pohybovali po obchode čo najpomalšie.

Slimačie tempo má za následok viac nákupov.

Keď sa po obchode prejdete namiesto toho, aby ste ho prebehli, všimnete si viac zaujímavých produktov, ktoré si (pokiaľ nie ste majstrom vôle) nakoniec kúpite.

Majitelia obchodov na tom zarábajú a vy míňate peniaze na veci, ktoré nie vždy potrebujete.

 

 

Aké sú ďalšie triky obchodníkov?

Koliesko nákupného košíka nie je jediným predajným trikom, ktorému môžete pri nakupovaní podľahnúť.

Akcie, zľavy, ponuky typu „kúpte dva, tretie dostanete zadarmo“ vás nútia míňať viac peňazí , ako ste pôvodne plánovali.

Nákupy, pri ktorých podľahnete šikovným trikom obchodných reťazcov, môžu výrazne znížiť váš domáci rozpočet.

 

 

Preto sa oplatí poznať psychologické triky, ktoré obchody využívajú.

Hudba

Hudba hraná v pozadí je zvyčajne pokojná a relaxačná.

Z tohto dôvodu sa pri nakupovaní budete cítiť pohodlne.

Každý obchod má precízne pripravený playlist a žiadna melódia na ňom nie je náhodou.

Vedeli ste napríklad, že niektoré obchody využívajú okrem hudby aj príjemnú vôňu, ktorá má takisto vplyv na dĺžku vášho pobytu v tejto predajni.

Všimnite si tiež, že okolo pokladní sú umiestnené produkty, ako sladkosti, či iné drobnosti, ktoré zaujmú vaše deti alebo vás pri čakaní v rade na platenie.

 

 

Okrem uvedených trikov, si dávajte pozor aj na to, ako si vyberáte tovar z regálov, či pultov. 

Vo väčšine prípadov je napríklad najčerstvejšia krájaná šunka umiestnená naspodku a medzi balenými potravinami sú čerstvé potraviny vzadu. 

Je to preto, aby sa minuli najskôr tie potraviny, ktorým sa kráti dátum spotreby. 

Pri nakupovaní v potravinách je dobré používať vždy vopred pripravený nákupný zoznam, ktorý sústreďuje vašu pozornosť len na produkty, ktoré naozaj potrebujete.

Vôňa čerstvého chleba a pečiva

Vôňa čerstvého pečiva je ďalší trik – keď vstúpite do obchodu, cítite príjemnú vôňu.

 

 

Väčšina ľudí hovorí, že vás to vráti do detstva.

Práve táto príjemná asociácia spôsobuje, že ste ochotní kupovať viac produktov.

Dôležitá je aj veľká kapacita nákupného košíka – čím väčší košík, tým viac vecí doň vložíte.

Súčasťou psychologickej hry sú aj široké uličky.

Poskytujú vám pocit pohodlia a priestoru, čo uprednostňuje väčšie nákupy.

Distribúcia sortimentu

Všimnite si, že najdrahšie produkty sú vždy umiestnené vo výške vašich očí.

 

 

Tento postup sa trochu spolieha na vašu lenivosť.

Väčšinou robíme nákupy po práci a je veľká pravdepodobnosť, že siahneme po produkte, ktorý je ľahko dostupný.

Siahnuť po tovare umiestnenom v regáloch pri zemi si vyžaduje viac energie a treba sa pre ne zohnúť.

Produkty vlastnej značky

 

 

Produkty vlastnej značky majú väčšinou nižšiu cenu ako produkty iných spoločností.

Zaujímalo vás, prečo je to tak?

No väčšinou majú aj nižšiu gramáž, preto je ľahšie znížiť ich cenu.

A ako viete, málokto si všíma gramáž jednotlivých produktov.

Toto sú najčastejšie psychologické triky, ktorým sa úspešne vyhnete vtedy, keď si ich začnete všímať a uvedomovať.

Veľa šťastia!

Foto: pixabay
Foto: unsplash
Foto: unsplash
Foto: pixabay
Foto: unsplash
Foto: pexels
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pexels
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay

Picture of Miroslava

Miroslava

Redaktorka magazínu To je nápad!

Dnes najobľúbenejšie