Rada od fyzioterapeuta z Rakúska, zabrala mi neskutočne rýchlo: Záchrana pre každého, koho bolí medzi lopatkami a bolesť mu „strieľa“ do celého tela!

Celý život som mala sedavé zamestnanie a kedže som nehodovala športu a cvičeniu, vybralo si to svoju daň na mojej chrbtici. Raz som utekala na pohotovosť s tým, že mám asi niečo s pľúcami, veľmi ma bolel každý nádych a tak spanikárila. Vtedy mi lekárka povedala, že to je od hrudnej chrbtice. Lekárka mi predpísala rehabilitáciu a tak som tam nejaký čas chodila, keď sa však bolesti zmiernili, na svoju chrbticu som opäť zabudla. Problémy sa však s vekom stupňovali. Často ma pichalo medzi lopatkami a bolesť mi vystreľovala do ruky a až do hlavy. Veľakrát som nevedela, ako sa mám „uložiť“, pretože každý pohyb mi bol veľmi nepríjemný.

Pred pár rokmi som bola u dcéry v Rakúsku a ona mi tam dohodla niekoľko cvičení s veľmi dobrým fyzioterapeutom a tem ma naučil, čo treba robiť špeciálne pre túto časť chrbtice. Vysvetlil mi, že nesprávne precvičovanie tejto časti chrbtice môže viesť až k zraneniam krku a preto je nutné robiť to správne a hlavne nie nasilu.

Sval medzi veľkým prsným a malým svalom slúži na ovládanie ruky a lopatky, preto problémy s ním môžu vystreľovať až do končekov prstov. Cvik, ktorý mi poradil dokáže to zastaviť bolesť a zároveň aj spevniť túto časť chrbtice. Vysvetľovať tento cvik – alebo skôr pohyb by bolo veľmi náročné, ale našťastie som našla video na youtube a preto som sa rozhodla napísať vám. Mne tento cvik veľmi pomohol a ak máte problém s hrudnou chrbticou, odporúčam vyskúšať.

Ako na to?

Základom je naťahovania a prieťahy, do tohoto cvičenia je potrebné zapojiť aj ruky. Postavíme sa vzpriamene a ruky si oprieme o senu dlaňami. Lopatky zatlačíme smerom k sebe a  hrudníkom sa priblížime k stene a následne späť do počiatočnej polohy. Počas tohoto cviku jasne cítite sval medzi lopatkami – dokáže uľaviť aj od bolesti a dá sa pohodlne robiť aj v práci.

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Podobne funguje aj druhý cvik, ktorý je podobný mačaciemu chrbátu. Dajte sa na 4 a ruky držte rovno.  Lopatky tlačte smerom k sebe a do stredu chrbta. Potom hrudhnú časť chrbtice nadvihujte a uvoľňujte.

Ľubica