Pri bolestiach chrbtice hneď nesiahajte po liekoch: 9 účinných cvikov, ktoré fungujú a prinesú rýchlu úľavu!

Bolesť chrbta môže prísť náhle, aj postupne a v oboch prípadoch spôsobuje nemalé trápenie. Zo zúfalstva často siahame po liekoch proti bolesti, ktoré sú však väčšinou len dočasným riešením.

Preto máme dnes pre vás sériu jednoduchých cvikov a rád z portálu napadovy.blog, ktoré sú veľmi účinné a prinesú takmer okamžitú úľavu!

1. Uvoľnite chrbtové svaly

Sadnite si na zem na podložku, vystreté nohy roztiahnite na vzdialenosť asi 10 – 15 cm, z uteráka urobte valček a podložte si ho pod kolená.

Na kolená si položte veľký vankúš a ľahnite si naň. Pokúste sa v tejto polohe úplne relaxovať.

Vydržte aspoň 5 minút. Táto poloha zmierňuje napätie a bolesť svalov.

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

2. Cvičenie pri bolesti krížov

Ľahnite si na podložku a natiahnite nohy.

Pod pás si dajte valček, alebo pohodlný vankúš. Položte ruky pozdĺž tela a úplne sa uvoľnite. Toto cvičenie pomôže zmierniť napätie a bolesť veľkého bedrového svalu.

3. Jednoduché 2-minútové cvičenie

Ľahnite si na chrbát a nohy pokrčte v kolenách.

Nohy zdvihnite 10 – 15 cm nad zem. V tejto polohe vydržte niekoľko sekúnd, potom nohy vráťte na podlahu. Toto cvičenie opakujte 5-krát. 

Ľahnite si a natiahnite nohy. Ohnite ľavé koleno, objímte ho oboma rukami a pritiahnite k hrudi.

V tejto polohe vydržte niekoľko sekúnd a potom cvik zopakujte pravou nohou.

4. Cvičenie na natiahnutie sedacích svalov

Sadnite si na podložku a nohy pokrčte v kolenách.

Uchopte rukami chodidlá a pokúste sa ich pritiahnuť čo najviac k sebe.

Snažte sa udržať rovnováhu a vydržať v tejto polohe aspoň 1 – 2 minúty. 

5. Masážne body

Ľahký tlak a masáž týchto bodov môžu zmierniť bolesť chrbta.

Body zobrazené na obrázku stlačte na 2 minúty. Počas tejto masáže sa pokúste zhlboka dýchať.

6. Štipec na uchu

Horná časť ucha je spojená s ramenami a chrbtom, takže stimulácia tohto bodu znižuje bolesti v týchto miestach.

S tým vám môže pomôcť obyčajný štipec na bielizeň. 

7. Levanduľový olej

Zmiešajte lyžicu kokosového oleja a pár kvapiek levanduľového oleja.

Výslednou zmesou masírujte boľavý chrbát. Pomôže to zmierniť napätie a uvoľniť chrbtové svaly.

8. Joga

Pri bolestiach chrbta sú veľmi účinné aj jogové cvičenia.

Poloha dieťaťa

Pri tomto cviku sa dajte na všetky štyri, nakloňte telo dopredu s vystretými rukami a zadok ťahajte k pätám tak, aby ste si na ne sadli a celé telo uvoľnili.

Vydržte tak dlho, ako je vám príjemné.

Mačací chrbát

Túto polohu si možno pamätáte aj z detstva.

Dajte sa na všetky štyri, pomaly s nádychom prehnite chrbát, hlavu ťahajte hore a potom s výdychom potiahnite bradu plynule k hrudníku a vydýchnite.

V oboch polohách vždy vydržte asi 30 sekúnd. 

9. Kúpeľ nôh

Do lavóra pridajte pol šálky anglickej soli, zalejte teplou vodou a namočte nohy do tohto kúpeľa.

Relaxujte, kým voda nevychladne. 

Prajeme veľa zdravia!