Toto by mal práve v týchto dňoch vedieť každý: Tušíte, čo dokážu slivky, keď ho dáte len na 12 hodín do mrazničky?

Slivky, ktoré práve teraz v našich končinách dozrievajú nie sú len chutným ovocím, ale pomôžu vám aj pri chudnutí a dokážu tiež liečiť. Málokto vie, prečo je dobré dať ich zmraziť.

Slivka je bohatá na minerály ako draslík, železo a fluorid. Železo má výrazný efekt na stavbu červených krviniek. Draslík je dôležitou súčasťou buniek a telesných tekutín, ktoré regulujú srdcový tep a krvný tlak.

Bohaté komplexy vitamínu B, ako napríklad niacín, vitamín B6 a kyselina pantoténová, prispievajú k metabolizmu bielkovín a tukov v tele.

Obsahuje tiež vitamín K, ktorý je dôležitý pri liečbe zrážanlivosti krvi, ochorenia kostí a Alzheimerovej choroby.

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Slivka a jej zdravotné výhody

  • Ovocie má veľmi nízky obsah kalórií, neobsahuje nasýtené tuky, ale vitamíny, minerály a mnoho ďalších telu prospešných.
  • Slivky sa používa ako preháňadlo – obsahujú vlákninu a sorbitol, ktoré podporujú metabolizmus tráviacej sústavy.
  • Slivka je vynikajúci zdroj vitamínu C, ktorý je účinným antioxidantom. Vitamín C pomáha telu bojovať proti infekciám, zápalom a voľným radikálom.
  • Slivka, najmä mierbella, je cenným zdrojom vitamínu A a beta-karoténu. Vitamín A má priaznivý účinok na zrak, kožu a sliznice. Štúdie dospeli k záveru, že tento vitamín chráni pred rakovinou pľúc.
  • Ovocie obsahuje významné množstvá polyfenolových antioxidantov, ako je luteín a cryptoxantín zoaxantinolu. Tieto zložky pomáhajú bojovať proti voľným radikálom a reaktívnemu kyslíku, ktoré zohrávajú dôležitú úlohu v procese starnutia a iných chorobách. Ovocie je tiež ohromne prospešné pre váš zrak, chráni ho pred degeneratívnymi ochoreniami.
  • Čistí krv, znižuje krvný tlak a hladinu cholesterolu v krvi.
  • Slivky čistia pečeň a bojujú proti chorobám obličiek.
  • B vitamíny v slivkách majú priaznivý účinok, nervový systém a mozgovú funkciu.Tento vitamín je veľmi dôležitý pre nervový systém, pomáha metabolizmu mozgu a tým podporuje správne myslenie, učenie a fungovanie pamäti.

Dajte slivky do mrazu!

Do vnútra tohto ovocia nevidíte a preto neviete, v akom štádiu zrelosti slivka práve je (dokonca, ani na dotyk mäkšie ovocie nemusí byť vždy celkom dozreté). Môže sa stať, že keď ochutnáte menej zrelé ovocie, doslova vám z neho stŕpne jazyk a celé ústa. Chuť je trpká a každé sústo sa ťažko prehĺta. Za tento nepríjemný pocit môže tanín, ktorý nie je len nepríjemný na chuť, ale môže vám spôsobiť podráždenie žalúdka. Ide o látku rastlinného pôvodu, ktorá nie je stráviteľná a preto spôsobuje časté problémy s trávením najmä ľuďom, ktorí majú citlivejší žalúdok. Prítomnosť tanínu je tiež dôkazom, že slivky nie sú dozreté a nemajú teda ani toľko živín, koľko od tohto zázračného ovocia očakávame. Ak však takéto ovocie zmrazíte, tanín sa celkom stratí, ovocie bude sladšie a aj výživnejšie. Zloženiu tohto ovocia totiž mráz prospieva tak, že je ešte zdravšie. Keď teda budete mať nabudúce doma ovocie, ktoré nie je vôbec také sladučké, ako očakávame, rozhodne ho nevyhadzujte, dajte ho zmraziť.

Mrazené slivky sú podľa odborníkov špeciálne prospešné pri týchto problémoch: normalizujú hladinu cukru v krvi, podporujú tvorbu a pevnosť kostného tkaniva, spevňujú vlasy a nechty a tiež podporujú trávenie.

Okrem toho však ide aj o veľmi praktický spôsob, ako slivky uchovať na celé roky. Mrazenie a sušenie patrí medzi najlepšie spôsoby.