Pomôže okamžite: Keď budete cítiť závrať, okamžite urobte tento pohyb!

Otolaryngologička Dr. Carola Fosterová vyvinul jednoduchý cvik – polohu, ktorá pomôže vždy, keď závrat začína a zabraňuje tomu, aby sa rozvinul či pretrvával dlhšiu dobu.

Ak trpíte chronickými závratmi, občasnými výkyvmi tlaku, alebo bližšie nešpecifikovanými poruchami rovnováhy (tzv. vertigo), viete, ako veľmi dokážu tieto problémy skomplikovať život. Závraty sú príčinou mnohých úrazov, dopravných nehôd či iných vážnych komplikácií. Ukážeme vám skvelý trik, ktorý dokáže pri problémoch nastupujúcu závrať zastaviť zároveň pomáhajú predchádzať častému výskytu týchto stavov.

Samozrejme, návšteva lekára a stanovenie primeranej liečby je v súvislosti s tými problémami nevyhnutné. Otolaryngologička Dr. Carola Fosterová však vyvinul jednoduchý cvik – polohu, ktorá pomôže vždy, keď závrat začína a zabraňuje tomu, aby sa rozvinul či pretrvával dlhšiu dobu.

Ako postupovať pri nástupe príznakov závrate?

Kľaknite si na kolená tak, že si sadnete na svoje päty. Ruky uložte voľne vedľa tela, hlavu zakloňte a zrak nasmerujte na strop – závrat sa na malý okamih môže zosilnieť, ale nemusíte podliehať panike. Takmer hneď ustúpi.

Potom oprite hlavu o zem tak, ako keby ste chceli urobiť kotúľ – hlavu nechajte chvíľu voľne visieť.

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Hlavu natočíme na stanu. Záklon smerujte na tú stranu v ktorej pociťujete väčší tlak – môže sa prejavovať ako šumenie či hučanie.

Potom hlavu zdvihneme tak, aby bola v rovine s chrbticou. Hlava je stále naklonená na jednu stranu. 

Rýchlo sa dáme do vzpriamenej polohy. Potom vstaneme. Závrat je zažehnaný.

Všetky pohyby by mali na seba nadväzovať pomerne rýchlo. Jedna poloha by nemala trvať viac ako pár sekúnd. Názornú ukážku nájdete v nasledovnom videu – metóda sa začína časom 1:05.