Robte tento pohyb každý deň pred spaním a uvidíte tú zmenu: Odstráni bolesť chrbta, formuje brucho a posilní zdravie!

Väčšina dospelej populácie trávi veľa času sedením. Sedíme v práci, v aute, doma pri TV a to sa podpíše na problémoch s chrbticou. Chrbtové svalstvo ochabuje a je stuhnuté.

Väčšina dospelej populácie trávi veľa času sedením. Sedíme v práci, v aute, doma pri TV a to sa podpíše na problémoch s chrbticou. Chrbtové svalstvo ochabuje a je stuhnuté. Objavujú sa bolesti v krížovej oblasti, v oblasti ramien, ale aj bedier. Existuje však jeden cvik, ktorý si poradí s celou škálou zdravotných ťažkostí tohto druhu. Ak ho budete cvičiť každý deň, najlepšie pred spaním, čoskoro sa budete cítiť lepšie a bolesti ustúpia.

Tento cvik sa odporúča aj športovcom a všetkým, ktorí naopak trávia dlhé hodiny na nohách. Ak je vám táto poloha nepríjemná a pociťujete napätie v krížovej oblasti, skúste tento cvik vykonávať s podložkou.

Inštrukcie ako správne vykonávať tento cvik: Kľaknite si na kolená a pomaly si sadnite na zem tak, že chodidlá budete mať nie pod zadkom, ale po bokoch. Zo sedu si pomaly s výdychom ľahnite a využite oporu lakťov. Následne ruky rozpažte na zemi a oblúkom ich potiahnite až nad hlavu. Otvorte pri tom lopatky. Keď položíte temeno hlavy na zem, chrbát bude krásne natiahnutý. Roztiahnite hrudník a precíťte všetky natiahnuté svaly.

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Pravidelne dýchajte. Doprajte nohám čas, aby si zvykli na túto polohu. Okrem toho, že je tento cvik výborný pre chrbtové svalstvo a svaly krku, účinne pôsobí aj na svaly stehien, brušné svaly a hrudník.