Jednoduchý pohyb velebia aj lekári: Žiadna drezúra v posilňovni – toto dá do poriadku chrbticu, unavené orgány a predĺži život!

Zdravie je poklad, ktorý sme dostali len raz v živote. Je našou povinnosťou starať sa oň už od detstva. Čím lepšie sa staráte o svoje zdravie, tým šťastnejší, dlhší a aktívnejší život budete viesť.

To, čo naše babičky robievali intuitívne bez toho, aby im to niekto povedal, vám môže paradoxne predĺžiť život.

Obyčajný hlboký predklon má na naše telo zdá sa skutočne zázračný vplyv, okrem toho, že významne posilňuje bedrový sval, dokáže zlepšiť hybnosť celého telo a posilniť aj vnútorné štruktúry.

Dokonca, jeho vplyv na zdravie a celkový telesný stav zdôrazňujú aj odborníci.

Najprv zo všetkého otestujte svoj telesný vek

 

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Vedci hovoria o nepostrádateľných cvičeniach, ktoré majú vplyv na dĺžku nášho života.

Začnite tým, že si krátko zahrejete svaly, aby bolo vaše telo na pohyb dobre pripravené a predišli ste bolestivému natiahnutiu svalu.

Potom sa ohnite a snažte sa dotknúť rukami podlahy.

Držte pritom nohy a chrbát vyrovnané. Zapamätajte si bod, do ktorého sa najhlbšie vaše ruky dokázali dostať. Potom znova rovno postavte.

Výsledky testu

20-25 rokov

 

Dokážete sa podlahy dotknúť dlaňami, pričom vaše nohy sú narovnané a svaly sú do značnej miery uvoľnené.

25-38 rokov

 

Dokážete sa dotknúť podlahy prstami, pričom  máte mierne ohnuté kolená. Celkovo vás cvičenie príliš nezaťažuje, ste schopní zvládnuť ho.

38-50 rokov

Vaše prsty sa dokážu dotknúť hornej časti nôh, vaše kolená sú ohnuté a vaše svaly sú napnuté. Celkovo máte pocit, že sa chcete čo najskôr postaviť.

Viac ako 50 rokov

Nemôžete sa dotknúť chodidiel a pokus o ohýbanie vás núti ohýbať kolená. V tejto pozícii sa cítite nepríjemne.

Ako zlepšiť flexibilitu tela a pomôcť aj vnútorným orgánom

 

Ak nie ste spokojní so svojimi výsledkami, nepanikárte. Ohýbajte sa aspoň 30-krát denne a o mesiac budete mať prekvapivé výsledky.

Tibeťania hovoria, že telesný vek človeka závisí od stavu jeho pečene, ktorý je spojený s flexibilitou.

Každý vie, že sedavý spôsob života negatívne ovplyvňuje svaly aj vnútorné orgány.

Ohýbaním aspoň 30-krát za deň, urobíte vaše väzy a šľachy omnoho silnejšími. Najlepšia správa je, že môžete zlepšiť svoju flexibilitu v každom veku.

Bonus: Ako uvoľniť svalové napätie statickým gymnastickým cvičením

Statická gymnastika pomáha eliminovať vnútorné svalové kŕče. Týmto jednoduchým cvičením uvoľníte napätie a obohatíte svoje telo o kyslík – myslíme tým aj vnútorné telesné štruktúry.

To tiež posilňuje vaše svaly a celý pohybový aparát.

Jedným z najdôležitejších účinkov tohto cvičenia je, že dáva akúsi vnútornú „masáž“ vašim orgánom a zlepšuje trávenie.

Najlepšie na tom je, že na to nepotrebujete žiadne vybavenie a môžete to robiť kdekoľvek chcete.

Ako na to?

Zadržte dych.

Inhalujte hlboko a nafúknite brucho.

Znova zadržte dych.

Vydýchnite všetok vzduch z pľúc a brucho čo najviac zatlačte do vnútra tela.

Dôležité: Pred začiatkom cvičebného plánu sa poraďte so svojím lekárom.

V prípade závažnejších ochorení pohybového aparátu alebo iných problémov je potrebná odborná konzultácia.

zdroj: brightside