Odborníci radia: Tieto polohy pri spánku vás zbavia bolesti chrbta!

Podľa asociácie chiropraktikov je bolesť chrbta najrozšírenejšou príčinou zdravotných problémov na svete. Tu sú niektoré ďalšie fakty o bolesti chrbta:

– Až 80% ľudí zažije v priebehu života bolesť chrbta.

– Bolesť chrbta je tretím najčastejším dôvodom návštevy lekára.

– Držanie tela má rozhodujúci význam pre zdravie chrbta, vrátane polohy pri spánku.

Tento článok je zameraný na najlepšie polohy pri spánku, pri niektorých špecifických bolestiach chrbta. Vďaka implementácii niektorých spánkových pozícií zažijete lepší, hlbší a uspokojujúci nočný spánok.

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

5 najlepších pozícií pri spánku

Toto je 5 polôh pre rôzne bolesti chrbta.

1. Spanie naboku s vankúšom medzi nohami

– Otočte svoje telo na bok. Celá strana tela – s výnimkou hlavy, ak používate vankúš – by sa mala dotýkať matraca.

– Položte malý vankúš medzi kolená. Nájdite polohu, pri ktorej je vám vankúš pohodlný.

– Ak je medzi pásom a matracom prázdny priestor, na podporu použite ďalší malý vankúšik alebo vankúš.

Related image

Ako to pomáha:

Spanie naboku s vankúšom medzi kolenami vyrovnáva boky, panvu a chrbticu. Všetky tieto tri časti tela môžu dráždiť akúkoľvek bolesť chrbta, najmä v dolnej časti. Ak je spánok na chrbte akýmkoľvek spôsobom nepríjemný, môže vám pomôcť táto poloha. Je dôležité pamätať na to, že strany je potrebné striedať, aby sa predišlo akejkoľvek možnej nerovnováhe chrbtice a v dôsledku toho aj k zhoršeniu bolesti.

2. Spanie naboku v klbku

– Najprv si ľahnite na chrbát a pomaly sa otočte na jednu stranu.

– Pokrčte kolená smerom k hrudníku a prehnite trup smerom ku kolenám.

– Strany občas striedajte, aby ste sa vyhli prípadnej nerovnováhe a nepríjemným pocitom.

Image result for SIDE SLEEPING IN THE FETAL POSITION

Ako to pomáha:

Spánok v tejto polohe je často preferovaný medzi pacientmi s natrhnutým prstencom platničky. Poloha v klbku vedie k menšiemu tlaku na nervové korene, alebo miechu.

3. Poloha na bruchu s podloženým vankúšom

– Dajte sa na všetky štyri a pod brucho si podložte pohodlný vankúš.

– Pomaly sa spustite do polohy na spanie.

Related image

Ako to pomáha:

Jednotlivci s degeneratívnym ochorením platničiek alebo herniou disku cítia pri tejto polohe úľavu. Dôvodom je to, že zdvihnutie brucha v pokoji zmierňuje napätie medzi diskom a postihnutým stavcom. Treba mať však na pamäti, že poloha na bruchu spôsobuje väčší tlak na krčnú chrbticu. Preto by v tejto polohe mali spať len ľudia s týmito ťažkosťami. 

4. Na chrbte s vankúšom podloženým pod kolenami

– Ľahnite si na rovno na chrbát.

– Umiestnite pod kolená vankúš a ľahnite si. Ak vám bude vankúš nepohodlný, skúste iný typ vankúša.

– Ak máte pocit, že vaše kríže potrebujú oporu, zrolujte uterák a podložte si ho tam.

Related image

Ako to pomáha:

Spanie na chrbte pomáha rozložiť hmotnosť a vankúš vytvára podporu v spodnej časti chrbta. Chrbát je najširšia časť vášho tela a rozloženie hmotnosti odbremení niektoré tlakové body. Táto poloha je pre chrbticu najprirodzenejšia. 

5. Spánok v sklopenej polohe

Táto posledná poloha vyžaduje buď nastaviteľné lôžko alebo kreslo. Spánok v sklopenej polohe sa síce zvyčajne nepovažuje za úplne ideálny, ale práve táto poloha môže byť nápomocná pri zmierňovaní bolesti u ľudí so spondylolistézou.

Ako to pomáha:

Odpočinok v naklonenej polohe vytvára prirodzený uhol medzi stehnami a trupom, čím sa znižuje tlak na chrbticu.

Záverečné odporúčanie

Nezabudnite vždy zaujať polohu tela, ktorá drží v jednej línii uši, plecia a boky. Toto „pravidlo“ sa vzťahuje na všetky problémy so spánkom a chrbtom. Pomáha to stabilizovať celé telo, čo je nevyhnutné na zmiernenie bolesti chrbta.

Zdroj: www.powerofpositivity.com