Ako na obsahový marketing (návod)

Bez ohľadu na to, či práve začínate s marketingom obsahu, alebo ste po istý čas používali rovnaké marketingové stratégie, váš marketingový plán obsahu musí byť lepší ako kedykoľvek predtým.

Bez ohľadu na to, či práve začínate s marketingom obsahu, alebo ste po istý čas používali rovnaké marketingové stratégie, váš marketingový plán obsahu musí byť lepší ako kedykoľvek predtým.

Prečo? Neustále prichádza na trh nová konkurencia.

Aby ste sa mohli dostať pred konkurenciu, je potrebné mať pevný a kvalitný marketingový plán. Ak máte problém s plánovaním, alebo potrebujete nejaké nové nápady, ktoré by ste mohli zahrnúť do svojho plánu, prinášame vám niekoľko nápadov.

Prečo potrebuje vaša firma obsahový, marketingový plán a presnú postupnosť.

Obsahový plán pre firmy

Obsahový marketing firmy TEXTO pomáha klientom pripraviť a plánovať spoľahlivé a nákladovo efektívne zdroje návštevnosti webových stránok a získať tak nových potenciálnych zákazníkov.

Premýšľajte o tom – ak môžete vytvoriť len jeden blogový príspevok, ktorý získa trvalé miesto v organickej návštevnosti, bude to mať pre vás veľký prínos. Blogový príspevok je spoľahlivý zdroj návštevnosti a vedie. Pomôže vám experimentovať s inými marketingovými nástrojmi na generovanie príjmov, ako je napríklad sponzorovaný obsah, reklama na sociálnych sieťach a pod. Váš obsah priláka nové cieľové skupiny a vytvorí povedomie o vašej značke.

Ako vytvoriť marketingový plán?

Definujte svoj cieľ

Aký je váš cieľ pre vypracovanie marketingovej stratégie? Prečo chcete vytvoriť obsah a vytvoriť marketingový plán obsahu? Spoznajte svoje ciele skôr, ako začnete plánovať, a budete mať príležitosť jednoduchšie určiť, čo je najlepšie pre vašu stratégiu

Urobte výskum

Dôsledne skúmajte kupujúceho. Pre vytvorenie úspešného plánu musíte mať jasne definovať cieľové publikum pre svoj obsah. Toto je veľmi dôležité pre tých, čo začínajú, alebo sú na trhu nováčikmi. Ak poznáte svoje cieľové publikum, môžete vytvoriť relevantnejší a cennejší obsah, ktorý bude sa bude dobre čítať.

Ak ste skúsený obchodník, vaše cielenie sa môže meniť. Ak chcete zacieliť na novú skupinu ľudí, alebo rozšíriť svoj aktuálny cieľový trh, ak chcete zachovať rovnaké cieľové publikum potrebujete aktualizovať trh a analyzovať potreby vášho publika.

Audit obsahu

Väčšina ľudí začína s blogovými príspevkami, ale ak sa chcete dostať ďalej, musíte produkovať aj iné druhy obsahu. Napríklad, ak ste v minulosti tvorili týždenné blogové príspevky, môžete urobiť ich súhrn za posledný rok a vytvoriť prezentáciu, ktorá bude súhrnom všetkých blogovým príspevkov v jednom sprievodcovi. Je to spôsob, ako ponúknuť informácie v inom formáte.

Určite správny systém pre správu obsahu

Vytvorte systém, na ktorom môžete spravovať svoj obsah. Plánujte, publikujte a merajte výsledky.

Určite, ktoré typy obsahu chcete tvoriť.

Existuje množstvo možností pre tvorivý obsah. Prinášame prehľad tých najobľúbenejších.

Blogové príspevky

Pravidelné blogové príspevky s cieľom prilákať nových návštevníkov sú veľmi populárne. Príspevky by mali poskytnúť vášmu publiku cenný obsah, ktorý by mali zdieľať na sociálne siete a na iné webové stránky. Blogové príspevky by mali mať dĺžku 1000 až 2000 znakov, ale efektívnejšie sú skôr kratšie príspevky.

E-knihy

Elektronické knihy sú nástrojom generovania potencionálnych zákazníkov, ktoré si môžu potencionálny zákazníci prevziať po odoslaní formulára s kontaktnými údajmi. Sú zvyčajne dlhšie, hlbšie a uverejňujú sa menej často ako blogové príspevky, ktoré sú napísané tak, aby prilákali návštevníkov na webovú stránku. E-knihy sú ďalším krokom v marketingovom procese.

Ďalšie možnosti

Využiť tiež môžete zaujímavú infografiku, nápadité videá, živé vysielanie. Neobmedzujte sa a vymýšľajte pre svoju cieľovú skupinu content, ktorý je originálny a pútavý. A práve o tom je obsahový marketing – prinášať nové veci a odlíšiť sa od konkurencie.