Obľubujete vyprážané hranolky? Dajte si vynikajúcu zdravšiu alternatívu!

12

Hranolky sú obľúbená príloha, ktorá však nášmu zdraviu ani v najmenšom neprospieva. Od problémov s hmotnosťou až po vysoký cholesterol a tráviace ťažkosti – to všetko môžu mať tieto chrumkavé zemiakové paličky na svedomí.

Ak patríte medzi ľudí, ktorí síce poznajú riziká konzumácie vyprážaných pokrmov, avšak z času na čas si ich jednoducho neviete odoprieť, máme pre vás vynikajúcu alternatívu – zdravé hranolky. Sú úžasne chutné, chrumkavé a kedže sa pripravujú v rúre, nemusíte sa báť prepálené oleja či iných karcinogénov. Vyskúšajte ich aj vy a po nezdravej pochúťke z fastfoodu už viac nesiahnete.

zuccs-350x182

Potrebujeme:

2 cukety

¼ šálky parmezánu strúhaného najemno

1/4 šálky hladkej múky

1 šálku strúhanky

Soľ, sušenú bazalku, prípadne iné korenie podľa chuti

1 vajce

Postup:

Rúru nastavíme na 210 stupňov. Cuketu umyjeme a nakrájame na prúžky podobne ako klasické hranolky.

Cuketové pásiky obalíme v hladkej múke (alebo jednoducho dáme spolu s múkou do uzatvárateľného vrecka a pretrepeme).

Syr a strúhanku spolu so soľou a korením zmiešame v miske a v samostatnej miske rozšľaháme vajce.

Cuketu obalíme najskôr vo vajíčku a potom v strúhankovo-syrovej zmesi.

Rovnomerne rozložíme na rošt a pečieme približne 20 minút.

Témy:


Pridajte svoj komentár