Nedocenený poklad z našich záhrad: Na túto zeleninu zabúdame a prichádzame skutočne o veľa!

Keď sa povie „najchutnejšia zelenina“, čo vám zíde na um ako prvé? Kel či špenát dlhodobo vedú v rebríčkoch najobľúbenejšej zeleniny medzi ľuďmi, rovnako ako mrvka, brokolica či karfiol, ktoré sú obľúbené aj preto, že sa dajú ľahko a rýchlo pripraviť a k tomu ešte na mnoho chutných spôsobov.

Opačným extrémom je zeler, ktorý sa častokrát umiestňuje na posledných priečkach v obľúbenosti zeleniny. A aj to iba preto, že ľudia vedia, že ho konzumovať treba, nie preto, že by ho mali vyslovene radi. Lenže to je veľká chyba!

Zeler je totiž nielen chutný, ale je aj skvelou zdravou náhradou za menej zdravé hranolky či praclíky. Obsahuje totiž množstvo živín a vitamínov, ktoré sú pre telo nesmierne potrebné. Ak k tomu pridáte ešte niekoľko ďalších nžšie uvedených výhod, zo zeleru sa razom stane neohroziteľný pán medzi zeleninou.

Zeler je nesmierne bohatý na vitamín K. Ide o jednu zo životne dôležitých živín, ktorá je často prehliadaná, no práve konzumáciou zeleru doprajete telu potrebnú dávku tohto vitamínu.

Okrem toho má zeler obrovské množstvo vitamínu A, ktorá pomáha pri nadúvaní, znižuje krvný tlak a pomáha detoxikácii celého vášho tela. A čo je najdôležitejšie – pomáha vám udržať dlho zdravý váš zrak.

Okrem toho zeler obsahuje ďalšie látky, ktoré sú dobré na vaše kosti, obsahuje tiež vitamín C, vápnik či vitamín B6.

...

To všetko sú vynikajúce dôvody, prečo si zeler dopriať čo najčastejšie, ale aj prečo si ho pestovať priamo u vás doma.

Ako si vypestovať zeler na parapete zo zvyškov?

zeler1

Spodnú časť zeleru odrežeme približne 7 cm. Vložíme spodnou stranou do misky s vodou. Po 3 dňoch uvidíme úžasnú premenu, prvé zelené výhonky a korene. Po 7 dňoch presadíme do substrátu tak, aby trčali von len lístky. O pár týždňov môžeme zbierať našu domácu vypestovanú zeleninu.