18 každodenných návykov, ktoré vás môžu ochrániť pred zdravotnými ťažkosťami: Zapamätajte si ich a zmenia vám život!

Bolesť je celosvetovo najbežnejším dôvodom konzultácie s lekárom.

Väčšina týchto fyzických bolestí je výsledkom nášho hektického života alebo sedavého životného štýlu.

Týmto bolestiam sa dá predísť dodržiavaním niekoľkých návykov, ktoré je potrebné aplikovať do každodenného života a sú veľmi jednoduché.

V tomto článku sa o nich dozviete viac.

Bolesti hlavy

 

Foto: brightside

Vyvarujte sa dlhému pozeraniu do monitora

 

...
Foto: brightside

 

Pocit unavených očí môže často vyústiť až do bolesti hlavy.

Ak namáhate oči po dlhú dobu, nakoniec sa unavia a začnú bolieť.

Vyhnúť sa tomu môžete jednoduchou metódou 20-20-20.

To znamená, že každých 20 minút upriamite pohľad na predmet, ktorý je od vás vzdialený približne 20 ft (asi 6 metrov) a vydržíte naň pozerať cca 20 sekúnd.

Nevystavujte sa priamemu slnečnému žiareniu na dlhú dobu

 

Foto: brightside

 

Vystavovanie sa priamemu slnečnému žiareniu na dlhšiu dobu môže spôsobiť rozšírenie krvných ciev v mozgu a zvýšenie teploty pokožky, čím dochádza k bolesti.

Odlesky slnka môžu tiež viesť k podráždeniu očí, čo vedie k bolesti hlavy.

Noste klobúk a slnečné okuliare vždy keď plánujete dlhší pobyt na slnku, aby ste sa ochránili pred prípadnými bolesťami hlavy.

Teplá sprcha

 

Foto: brightside

 

Teplá sprcha pomáha uvoľniť napäté svaly a môže zmierniť bolesť hlavy.

Podobné účinky môže mať aj použitie nahriateho vankúša. 

Vyhnite sa fajčeniu a alkoholu

 

Foto: brightside

 

Nikotín prítomný v cigaretách je vazoaktívna látka.

To znamená, že mení veľkosť krvných ciev v mozgu a spôsobuje bolesti hlavy.

Cigaretový dym môže tiež vyvolať bolesti hlavy podráždením nosa a krku.

Podobne aj alkohol spôsobuje opuch krvných ciev, čo spôsobuje bolesti hlavy.

Najhorším spúšťačom bolesti je červené víno, pretože obsahuje tyramín, hystamín a siričitany – látky, ktoré sú spojené s bolesťou hlavy.

Znížte kofeín

 

Foto: brightside

 

V malom množstve môže kofeín pomôcť pri úľave od bolesti hlavy a je preto súčasťou niektorých liekov proti bolesti hlavy.

Avšak pravidelná konzumácia kofeínu vo forme kávy, čaju alebo nealkoholických nápojov môže viesť naopak k bolesti spôsobenej závislosťou, ktorú si telo vytvorí na kofeín.

Vedci zistili, že bolesť hlavy môže byť potom abstinenčným príznakom nedostatku kofeínu, ktorý sa vyskytuje u 50% bežných konzumentov kávy.

Pite dostatok vody

 

Foto: brightside

 

Dehydratácia je častou príčinou bolesti hlavy.

Aby ste sa jej vyhli, udržujte si správnu hydratáciu.

Nezabúdajte však, že nadmerná hydratácia môže viesť k hyponatriémii, čo je stav, pri ktorom sa sodík v krvi príliš zriedi.

To môže viesť k bolesti hlavy, nevoľnosti a nadúvaniu – príznaky, ktoré možno ľahko zamieňať s príznakmi dehydratácie.

Bod Tong Zi Liao

Miesto: Nachádza sa v hornej časti hlavy po bokoch čela na tzv spánkoch.

 

Účinky: Jemné masírovanie tohto bodu zmierňuje únavu očí a pomáha zbaviť sa migrény. Tento bod pomaly a jemne masírujte bruškami prstov, až kým sa nedostaví pocit úľavy.

Bolesť krku

 

Foto: brightside

Cvičenie pre silné svaly krku

 

Foto: brightside

 

Stuhnuté svaly ramien a krku sú najčastejšou príčinou bolesti.

Najlepším spôsobom ako tomu čeliť je cvičenie na posilnenie týchto svalov. 

Usilujte sa o lepšie držanie tela v sede

 

Foto: brightside

 

Pri sedení je dôležité sedieť rovno.

Ak je to možné, vyberte si stoličku s opierkou chrbta.

Ak pracujete na počítači alebo notebooku, upravte jeho výšku tak, aby ste pri práci nemali ohnutý krk. 

Cvičte jogu

 

Foto: brightside

 

Joga pomáha posilňovať svaly krku a chrbta, a tiež uvoľňuje napätie.

Zlepšite svoje spánkové návyky

 

Foto: brightside

 

Spanie na chrbte je najlepšia pozícia pre podporu chrbta, avšak ideálne je, podložiť si pod kolená zrolovaný uterák.

Vyvarujte sa spánku na bruchu a nepoužívajte viac ako jeden vankúš. Uprednostni použitie špeciálneho ortopedického vankúša.

Bolesť chrbta

 

Foto: brightside

Počas sedenia sa snažte o neutrálnu polohu tela

 

Foto: brightside

 

Pri sedení vždy udržiavajte rovné držanie tela. Pomáha znižovať napätie na chrbtici a udržuje chrbát bez bolesti.

Natiahnite svaly, ktoré podopierajú spodnú časť chrbta

 

 

Foto: brightside

 

Rôzne cvičenia, ako sú spinálne zvraty poležiačky a iné naťahovacie polohy, sú rozhodujúce pre udržanie zdravého chrbta bez bolesti.

Natiahnite skrátené šľachy na nohách

 

Foto: brightside

 

Podkolenné šľachy bývajú často skrátené a preto je dobré ich ponaťahovať.

Uvoľní sa tlak na spodnú časť chrbta a bolesti ustúpia.

Precvičujte cvik kobra

 

Foto: brightside

Táto póza pomáha napínať svaly na pleciach. Uvoľňuje stuhnutie dolnej časti chrbta a spevňuje chrbticu.

Plávanie

Foto: brightside

Plávanie posilňuje vaše chrbtové a brušné svaly. Vztlak vody taktiež pomáha uvoľňovať kĺby.

Bolesť chodidiel

Foto: brightside

Noste pohodlnú obuv

Foto: brightside

Chôdza, státie aj beh spôsobuje zvýšený tlak na naše chodidlá. Nosenie nevhodnej a nepohodlnej obuvi môže veci ešte zhoršiť. Nájdite si preto vhodné topánky a vyhnete sa bolestiam chodidiel. Správna obuv je totiž najlepšia prevencia. 

Natiahnite si špičky

Foto: brightside

Posaďte sa na stoličku alebo na podlahu s pravou nohou prekríženou cez ľavé stehno. Prsty ľavej ruky preložte cez prsty pravej nohy. Tlačte prsty smerom k sebe po dobu 10 sekúnd a potom ich rozťahujte tiež po dobu 10 sekúnd. 

Masáž oblúka

Foto: brightside

Postavte sa nad tenisovú loptu tak, aby bola priamo pod oblúkom chodidla. Pomaly otáčajte loptu pozdĺž celého chodidla pod dobu 3 minút. Toto cvičenie zopakujte aj na druhej nohe.

Je veľmi dôležité, aby človek vedel, čo mu škodí a ako zostať zdravý. Tým, že sa vyhnete nesprávnym návykom si môžete výrazne zlepšiť kvalitu života.

Prajeme veľa zdravia!

Zdroj, titulná foto: brightside