Naučte sa tento ranný rituál a vaše telo sa vám poďakuje: Niet nad to, poriadne sa ponaťahovať!

Ako sa hovorí, v zdravom tele, zdravý duch. A flexibilita je základ! Čím sme starší, tým viac naše šľachy strácajú pružnosť a rozsah pohybu sa výrazne znižuje.

зарядка для шеи

Každodenné cvičenie však môže túto situáciu výrazne zmeniť. Okrem toho, ranné cvičenie vás dokonale vzpruží a zaženie ospalosť!

зарядка для пожилых

Ranné cvičenie pre ženy

Prečo je potrebné sa ráno ponaťahovať?

1. Vďaka rannému strečingu sa zlepší krvný obeh. Tieto cvičenia totiž zrýchľujú krv a zmierňujú nočné kŕče. Rovnako tak stimulujú cirkuláciu kyslíka vo všetkých svalových tkanivách, ako aj v orgánoch a systémoch.

зарядка для ног

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

2. Natiahnutím určitej časti tela zlepšíte výkon mozgu a zvýšite koncentráciu. Napínanie navyše stimuluje produkciu endorfínov, čo zase pomáha v boji proti stresu a úzkosti.

зарядка для спины

3. Keď napínate svaly, pomáhate telu nielen zobudiť sa, ale obnovíte aj prietok krvi.

растяжка для спины

Dnes si ukážeme niekoľko rýchlych, ale veľmi účinných strečingových cvikov, ktoré je vhodné cvičiť do 5 minút bezprostredne po prebudení.

растяжка для начинающих

Natiahnutie zadnej časti nôh a chrbta

1. Postavte sa na podložku a pomaly sa dotknite rukami zeme. Ak vás napätie v zadnej časti nôh nepustí, robte cvik opatrne a pomaly ťahajte ruky k podlahe cez okrúhly chrbát. Po chvíľke by ste mali byť schopní cvik dokončiť. Keď sú vaše dlane na zemi, pomaly ich zasuňte pod špičky chodidiel a pár sekúnd vydržte. Vráťte sa do východiskovej pozície.

растяжка для ног

Ak sú vaše šľachy skrátené a svaly stuhnuté, s najväčšou pravdepodobnosťou to nebudete môcť urobiť hneď na prvýkrát. Ale pri pravidelnom opakovaní budete cítiť, že každý deň sa vám darí ohnúť nižšie a nižšie. Ranné cvičenia pre ženy po 50-tke by mali zahŕňať tento cvik. Napína svaly zadnej strany stehien a posilňuje chrbát.

растяжка для похудения

Natiahnutie chrbta a nôh

1. Sadnite si na podložku a natiahnite nohy dopredu. Pri tomto cvičení je vašou úlohou omotať si ruky okolo chodidiel bez pomoci ďalšej osoby. Najdôležitejšie je, aby ste ostali pokojná a postupovali pomaly. Tento cvik bude pri pravidelnom opakovaní skutočným prínosom pre vaše telo.

растяжка для поясницы

S jednou nohou hore

Na vykonanie tohto cviku položte ľavú ruku na zem a zdvihnite pravú nohu hore, pričom ju držte pravou rukou. Toto cvičenie dokonale rozvíja schopnosť rovnováhy a pomáha zvyšovať koncentráciu. Účinok cviku sa zvyšuje každý deň!

растяжка для поясницы

Tieto krátke strečingové cvičenia nielenže dokonale napínajú svaly chrbta a nôh, ale majú tiež dobrý vplyv na zdravie. Najlepšie ranné cvičenie pre ženy všetkých vekových skupín. Natiahnutie tela môže pomôcť nielen omladiť kĺby a zmierniť svalové napätie, ale tiež zmierňuje úzkosť a povzbudí vás do nového dňa. Aj to je dôvod, prečo sa často odporúča ľuďom so sedavým zamestnaním.

Treba tiež vyzdvihnúť fakt, že vďaka týmto cvikom dbáte aj o svoju chrbticu, ktorá je základným pilierom nášho tela. Všetky cviky však robte opatrne, s ohľadom na signály tela. Nezabúdajte ani na pitný režim, ktorým treba začať hneď ráno. A pamätajte, že komplexná starostlivosť o vaše duševné a fyzické zdravie môže priniesť uspokojivý výsledok a zlepšiť kvalitu vášho života.

Zdroj: takprosto.cc

Témy:


Pridajte svoj komentár