Natiahli ste si sval? Tieto pohyby vás zbavia bolesti za pár sekúnd

Ilustrácie zobrazujú cviky, ktoré vám pomôžu rozcvičiť natiahnuté svaly aj predchádzať ich natiahnutiu. Zaženú tiež bolesť krku, ak vás bolí od toho, že ste museli byť celý deň za počítačom. Dôležité je, vykonávať tie správne pohyby, ktoré sú pre každú časť tela odlišné.

Cvičili ste a natiahli ste si sval? Existuje niekoľko cvikov, ktoré vám pomôžu správnym spôsobom ho ponaťahovať a rozcvičiť, aby bolesť ustúpila. Natiahnutý sval je bežnou súčasťou života a aby vám ho táto bolesť neznepríjemňovala, pomaly opatrným a jemným pohybom si sval môžete rozcvičiť. Naťahovacie cviky využijete aj ako prevenciu voči natiahnutým svalom a je užitočné sa prostredníctvom nich pred cvičením ponaťahovať, aby ste potom telo hneď nezaskočili prudkými pohybmi. Najväčšia pravdepodobnosť, že si natiahnete sval, je práve vtedy, ak športujete nedostatočne rozcvičení, ale aj ak telo vystavujete veľkej záťaži, na ktorú nie je zvyknuté. Rozcvičku teda nikdy nepodceňujte. A ak vám náhodou cvičenie vôbec nebaví, je dobré praktizovať aspoň tieto naťahovacie cviky, ktorými predídete skracovaniu svalov. Zbavíte sa tak napríklad aj nevysvetliteľných bolestí v krku.

Niektoré cviky naťahujú svaly krku, iné sa zameriavajú na končatiny alebo chrbticu, stačí si vybrať podľa toho, čo potrebujete. Je dobré podobný strečing urobiť pred cvičením, aj po ňom. Tieto cviky môžete využiť aj vtedy, ak sa ráno potrebujete trochu ponaťahovať, prípadne ak ste zle spali a zobudíte sa s tým, že vás bolí krčná chrbtica. Niektoré cviky sú presne na to ako stvorené. Autorkou týchto užitočných ilustrácií je španielska fitness trénerka Isabel Arechabala. Pri každom naťahovacom cviku je farebne zvýraznené, ktorý sval si pri ňom práve naťahujete. Pri cvičení nezabudnite na správne dýchanie a v každej póze vytrvajte približne 10 až 30 sekúnd.

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.