Tieto cviky dajú do poriadku vašu krčnú chrbticu: Zbierka tých najlepších, ktoré prinesú rýchlu úľavu od bolesti!

966

Problémy s krčnou chrbticou trápia veľa ľudí. Ako uvádza zdroj smakdnia, rozšíreným zdravotným problémom aj cervikálna spondylóza, ktorá vzniká v dôsledku degenerácie chrbtice. Dochádza k zmenám tvaru stavcov v medzistavcových kĺboch, ktoré sa zhoršujú starnutím najmä u ľudí so sedavým spôsobom života, či nesprávnym držaním tela.

Ďalšie príčiny cervikálnej spondylózy:

  • poranenia alebo nehody krčnej chrbtice
  • obezita
  • osteoporóza
  • chirurgický zákrok na krčnej chrbtici
  • genetická predispozícia  – u ľudí, ktorí majú túto chorobu v rodine

Hlavné príznaky:

  • bolesť v ramenách a krku
  • bolesť vyžarujúca do ramena alebo ruky, môžete cítiť dokonca mravčenie
  • bolesti hlavy a migrény
  • svalové kŕč na krku pri otáčaní hlavy do strán
  • stuhnutý krk
  • závraty
  • pískanie v ušiach

Vhodné cviky

Pred cvičením si nahrejeme zrolovaný uterák a priložíme ho na pár minút z jednej strany krku, z druhej strany, aj zozadu, aby sa svaly krku mierne uvoľnili.

1. Predklon a záklon

Sadnite si na podložku do tureckého sedu, ruky položte voľne na kolená a chrbát držte vystretý. S nádychom hlavu pomaly zakloňte čo najviac dozadu, s výdychom naopak hlavu pomaly predkloňte. Opakujeme 5 až 10-krát. 

 

2. Predklon s rukami za hlavou

Ostaňte v tej iste východiskovej pozícii a ruky si položte za hlavu. Hlavu jemne pritlačte rukami smerom dopredu a zhlboka dýchajte.

 

3. Úklony do strán

Ostaňte v pozícii a s nádychom zdvihnite pravú ruku. Priložte ju k ľavému spánku a s výdychom zatlačte hlavu do dlane. Opakujte asi 5-krát. S ďalším výdychom potom pomaly nakláňajte hlavu smerom k pravému ramenu. Snažte sa hlavu nepredkláňať, ani nezakláňať. S nádychom vráťte hlavu späť a jemne ťahajte zošikma dopredu. Potom si dlaňami chyťte kľúčnu kosť a hlavu zakloňte. To isté opakujte aj do druhej strany.

 

 

 

 

Viac cvikov nájdete v priloženom VIDEU

 

 

 

 

 

 

 

Foto: smakdnia
Foto: smakdnia
Témy:


Pridajte svoj komentár