Pre tých, ktorí trpia stuhnutosťou rúk, bolesťami a neustále studenými rukami: Obtočte si okolo prstov obyčajnú gumičku, je to najjednoduchšia pomoc!

Máte problém s neustále studenými rukami, trápi vás stuhnutosť rúk a ráno ich musíte pomaly rozpohybovať? Tieto príznaky sa môžu časom stále viac zhoršovať a viesť k závažnejším – až chronickým ochoreniam kĺbov a kostí.

Máte problém s neustále studenými rukami, trápi vás stuhnutosť rúk a ráno ich musíte pomaly rozpohybovať? Tieto príznaky sa môžu časom stále viac zhoršovať a viesť k závažnejším – až chronickým ochoreniam kĺbov a kostí. Moja babička mi prízvukovala, aby som si udržiavala ruky vždy teple a aspoň jednoducho s nimi cvičila, ak sa chcem neskôr vyhnúť veľkým bolestiam kĺbom a kostí. Hoci to bola jednoduchá žena sama veľmi dobre vedela, že tieto príznaky sa neskôr pretavia do veľmi bolestivých problémov. Toto je najjednoduchšie riešenie, ako predchádzať vážnym problémom. Zlepšiť krvný obed a hybnosť. Stačí vám obyčajná gumička.

Jednoduché pohyby s prstami – dodržte tieto kroky!

Je preukázané, že nenáročné precvičovanie prstov je skvelou terapiou ale aj prevenciou pri artritíde, stuhnutosti a nedostatočnom prekrvenie. Ruky sú zložené z mnohých malých kostí a kĺbov, šliach a väzov. Tieto jednoduché pohyby ich účinne a rýchlo precvičia, stimulujú a spevnia. Nezabudnite, hoci dnes možno máte len studené ruky, o pár desiatok rokov sa tento nenápadný symptóm môže podpísať pod veľkými bolesťami. Predchádzajte im najjednoduchšie, ako sa dá.

1.

Pomaličky stáčajte prsty smerom k dlani, až kým nezatnete päsť. Potom opäť pomaly prsty vystrite. Tento pohyb opakujte 10x na každej ruke.

2.

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Jeden po druhom ohýbajte prsty smerom k dlani. Vždy vydržte niekoľko sekúnd a prst pomaly vystrite. Pokračujte s každým prstom na oboch dlaniach.

3.

Nezabudnite ani na palec. Ohnite ho smerom k dlani tak, aby sa dotýkal lôžka malíčka. Vydržte niekoľko sekúnd a uvolnite.

4.

Urobte písmeno O. Končeky prstov spojte s končekom palca tak, aby vám vznikol čo najkrajší tvar kruhu. Vydržte pár sekúnd a uvolnite. Tento cvik je výborný najmä v prípade, ak trpíte stuhnutosťou prstov.

5.

Skontrolujte pravý uhol. Položte ruku na rovnú plochu a presvedčte sa, že dokážte udržať kĺb palca niekoľko sekúnd v pravom uhle.

6.

Vystrite čo najviac prsty na rovnej ploche. Vydržte niekoľko sekúnd a uvolnite. Opakujte 5 x s každou rukou.

7.

Zdvíhajte postupne prsty tak, že dlaň máte stále položenú na rovnej ploche. Prst sa snažte vždy zdvihnúť čo najvyššie.

8.

Mačací pazúr. Stočte prsty tak, aby sa konce dotýkali spodného článku. Držte 30 sekúnd a uvoľníme.

9.

Nezabudnite na zápästia – tie sú rovnako dôležité ako iné časti ruky. Vystrite dlaň pred seba, druhou rukou uchopte za prsty a pomaly ohýbajte tak, aby bola ruka čo najviac zaklonená. Vydržte niekoľko sekúnd a opakujte aj s druhou rukou.

Najjednoduchšia pomoc – gumička

Noste ju vždy so sebou. Natiahnite gumičku okolo prstov a jemne tlačte prstami proti gumičke (otvárajte a zatvárajte dlaň. Je to vynikajúci tréning aj pre najdrobnejšie kosti na prstoch. Okrem toho ide aj výborný anti-stresový tréning.

zdroj: littlethings