Máte suchú pleť, popraskané pery, alebo vám padajú vlasy? TOTO vám chce povedať vaše telo!

Nadmerné vypadávanie vlasov, vyrážky, kŕče, suchá pokožka či iné komplikácie sú často symptómami, prostredníctvom ktorých nám náš organizmus dáva najavo, že niečo nie je celkom v poriadku.

Nadmerné vypadávanie vlasov, vyrážky, suchá pokožka či iné náhle zmeny na tele sú často symptómami, prostredníctvom ktorých nám náš organizmus dáva najavo, že niečo nie je celkom v poriadku. Aby ste nepodľahli zbytočne panike, radi vás upokojíme. Často stačí len doplniť určitý druh vitamínov či minerálov a problém je razom preč. Podstatné však je zistiť, čo konkrétne nášmu telu chýba.

Vitamíny sú organické zlúčeniny, ktoré všetky organizmy potrebujú v určitých množstvách. Keď naše telo neprodukuje dostatok týchto látok, je potrebné doplniť ich cez jedlo. Nedostatkom vitamínov alebo iných potrebných látok nám naše telo dáva najavo nenápadnými, no v niektorých prípadoch aj výraznejšími symptómami. Je však potrebné všimnúť si ich v čas a potrebné látky rýchlo doplniť. Inak môžu prerásť do závažnejších zdravotných komplikácií. Všímajte si svoje telo a pred nasadením umelých výživových doplnkov vsadte na „prirodzené“ získavanie vitamínov a živín zo stavy.

Popraskané pery

Ak máte neustále popraskané a suché pery aj napriek dostatočnej starostlivosti a hydratácii, veľmi pravdepodobne sa jedná o deficit železa, zinku a vitamínov skupiny B (B3, B2, B12). S týmto problémom sa často potýkajú vegetariáni, pretože tieto látky sa získavajú najmä z mäsa.

Čo by ste mali zaradiť do jedálnička? Už spomínané mäso – hovädzie, divinu, hydinu, ale aj ryby – predovšetkým tuniaka a lososa. Rovnako dôležité sú vajcia, strukoviny, šošovica a orechy. Rovnako siahnite po potravinách s vysokým obsahom vitamínu C, vďaka ktorému sa železo vstrebáva omnoho rýchlejšie a jednoduchšie. Ide o potraviny ako brokolica, červená paprika, kel či karfiol.

Nadmerné vypadávanie vlasov

Ak ste v poslednom období zaznamenali zvýšené vypadávanie vlasov, vášmu telu chýba vitamín B7 – ktorý sa tiež nazýva vitamín krásnych a zdravých vlasov. Týmito problémami často trpia jednotlivci, ktorí konzumujú vajcia v neupravenom – surovom stave. Čerstvé vajcia sú bohatým zdrojom proteínov. Proteín avidín – ktorý surové vajcia obsahujú- však blokuje vstrebávanie vitamínu B7 a môže byť dôsledkom vzniku jeho deficitu a teda aj uvedených symptómov.

...

Čo by ste mali  zaradiť do jedálnička? Začnite s konzumáciou varených vajec namiesto surových, rovnako zaraďte do jedálnička lososa, avokádo, huby, karfiol, sójové bôby, vlašské orechy, maliny a banány.

Žačervenané alebo naopak biele vyrážky, nadmerne suchá pokožka

Kožné zmeny pripomínajúce akné sa objavujú zvyčajne na rukách, tvári, stehnách a chrbte. Zmeny na koži a nadmerná suchosť pokožky najčastejšie signalizujú nedostatky v prijímaní telu prospešných mastných kyselín a deficit vitamínov A a E.

Ako prvé je potrebné zo stravy vylúčiť trans-tuky ( ktorý je v margarínoch, keksoch z obchodu..) a nasýtené tuky a konzumovať viac zdravých tukov. Tie nájdete v rybách ako je losos či sardinky, vo vlašských orechoch a mandliach. Prospešné sú aj ľanové semienka. Nezabúdajte tiež na zelenú zeleninu, mrkvu, sladké zemiaky a červenú papriku – tieto potraviny obsahujú vysoké množstvo beta-karoténu, ktoré naše telo potrebuje na to, aby získalo potrebné vitamíny zo stavy.

Brnenie rúk, nôh alebo iných častí tela, prípadne náhle znecitlivenie niektorých miest na tele

Tieto symptómy poukazujú na problém periférnej nervovej sústavy pre ktorej správne fungovanie sú nevyhnuté vitamíny B9, B6 a B12. Okrem vyššie uvedených príznakov sa môže objaviť depresívna nálada či nadmerná únava.

Čo by ste mali zaradiť do jedálnička? Na odstránenie deficitu je vynikajúca červená repa, špenát, špargľa, uvarené vajcia, fazuľa, mäkkýše, kraby a kuracie mäso (ideálne domáce).

Svalové kŕče, bolesť hlavy, bolesť chrbta, nôh, zápästí a chodidiel

Ak ste zaznamenali tieto príznaky, ktoré sa objavili bez zjavnej vonkajšej príčiny, potýkate sa s nedostatkom horčíka, vápnika a draslíka.

Čo zaradiť do jedálnička: Konzumujte viac potravín akými sú banány, lieskovce, cuketa, čerešne, jablká, grapefruit, brokolicu a zeleninu s tmavšími listami – špenát a kel.

zdroj: healthandbeautycare