Máte boľavé nohy a chodidlá? 8 účinných tipov pre okamžitú úľavu!

Unavené nohy môžu byť príznakom zníženého prietoku krvi z nôh a väčšinou trápia ženy a starších ľudí. Ak tiež trpíte týmito ťažkosťami, určite vám prídu vhod tieto účinné tipy pre okamžitú úľavu, ktoré radí terapeut.

1. Stlačte súčasne dva body na chodidlách

Stlačenie určitých bodov vám pomôže uvoľniť endorfíny. Znížite tak stres, únavu, i bolesť. Na nohách sú to tieto dva body:

– Prvý je umiestnený medzi prvou a druhou kosťou na chodidle, ako je znázornené na obrázku vyššie.

– Druhý je medzi štvrtou a piatou košťou, ako vidíte na obrázku.

Stlačte prstami tieto 2 body na 2 minúty. Počas toho zhlboka a pokojne dýchajte.

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.


2. Úľava od bolesti pomocou ceruzky

V strede päty je tiež bod, ktorého stimulácia vám pomôže. Zatlačte ho pomocou gumy na ceruzke asi 30 sekúnd až 2 minúty. Netlačte príliš silno. Po nejakom čase budete cítiť úľavu. Opakujte na oboch nohách.

3. Joga pozícia Virasana

Táto jednoduchá póza bude ako balzam pre vaše nohy. Kľaknite si a kolená držte spolu, chodidlá od seba. Ako oporu môžete použiť vankúš pod zadok, aby vás neboleli kolená. Ruky položte na chodidlá, alebo na kolená a držte túto pozíciu 2-4 minúty. Ak máte problémy s kolenami, tento cvik necvičte.

4. Podporné ponožky, alebo pančuchy

V súčasnosti je na trhu veľa druhov zdravotných pančúch, ktoré vyzerajú ako klasické, ale pomáhajú unaveným nohám. Podporujú zdravý prietok krvi medzi vašimi nohami a srdcom.

5. Motýlia póza

Táto póza vám pomôže zbaviť sa únavy v nohách, pomáha stimulovať tráviace orgány a uvoľňuje svaly stehien. Ľahnite si na chrbát a nohy oprite o stenu. Spojte chodidlá a pomaly ich pritiahnite k bokom. Zostaňte v tejto pozícii 3-5 minút.

6. Obmedzte príjem soli

Ak budete jesť príliš veľa soli, môže to viesť k opuchom, bolesti a pocitu únavy v nohách. Odborníci neodporúčajú viac ako 2300 mg soli denne. To je asi jedna polievková lyžica. Pokúste sa znížiť príjem soli po dobu jedného mesiaca a uvidíte, či sa váš stav zlepší.

7. Dostatočný prísun železa

Nedostatok železa môže spustiť syndróm nepokojných nôh, ktorý spôsobuje brnenie, pálenie, svrbenie a bolestivé kŕče v nohách. To tiež vedie k pocitu unavených nôh. Zaraďte teda do svojho jedálnička potraviny bohaté na železo ako je špenát, brokolica, fazuľa, hnedá ryža a sušené ovocie.

8. Bubnovacia masáž nôh

Masáž nôh môže byť veľmi osviežujúca a veľkou výhodou je, že si ju dokážete urobiť aj sami. Použitím mierneho tlaku bude masáž pôsobiť relaxačne, ak pritlačíte silnejšie, môžete znížiť napätie v svaloch a znížiť bolesť. Vyskúšajte túto jednoduchú techniku: Jemne udierajte päsťou svaly nôh od členku po lýtko. Môžete použiť tiež bočnú stranu ruky. Sústreďte sa na partie, ktoré sú najviac stuhnuté.

Zdroj: brightside.me

Témy:


Pridajte svoj komentár