Túto potravinu by mala poznať každá žena po 40-tke: Neverili by ste, čo dokáže 1 lyžica denne s vašim telom!

Ženy po 40-tke sú vo vyššej miere ohrozené rakovinou, problémami s kardiovaskulárnym systémom, artritídou, nárastom hmotnosti a ďalšími faktormi. Ak napríklad v poslednej dobe cítite, že nemáte dostatok energie, máte problémy s imunitou, alebo sa jednoducho necítite dobre, vyskúšajte do svojho jedálnička zaradiť potravinu, ktorej silu preukázali aj mnohé výskumy, ktoré ju zaradili do procesu liečby u žien s rakovinou prsníka a zaznamenali ohromujúci výsledok!

Proti rakovine a aj ako jej prevencia

Výskum realizovaný na skupine žien s rakovinou prsníka potvrdil, že ženy, ktoré užívali len 25 g semienok denne sa za 5 týždňov nádor zmenšil, zatiaľ čo skupina bez tejto potraviny ostala bez zmien. Doktorka Budwigová uvádza, že pre ochranu a pomoc pri rakovine je potrebné semienka konzumovať s mliečnymi výrobkami. Nejde teda o žiadne placebo.

Čisté črevá a bez tráviacich ťažkostí a kŕčov

Ľanové semienka majú na tráviaci trakt blahodárny účinok. Okrem toho, že spoľahlivo zbavia črevá toxínov, pomôžu aj pri zápche či hnačke. Môžete ich jesť, keď máte problémy, ale aj vtedy, keď jednoducho chcete udržať svoje trávenie v dobrej kondícii. Nezabúdajte, že keď správne funguje trávenie, darí sa celému telu.

Zmierňuje príznaky reumy a chráni pred rednutím kostí

Ľanové semienka sú plné omega 3 mastných kyselín a lignanov, čo sú vlastne rastlinné estrogény. Preto sú ľanové semienka dôležité najmä pre ženy v období prechodu a po ňom, kedy dochádza k rednutiu kostí a ďalším zdravotným problémom, ktoré súvisia s úbytkom estrogénu. Okrem toho sú semienka aj plné vitamínov a živín, ktoré kosti, kĺby a chrupavky vyživujú zvnútra. Pokojne si ich môžu dopriať aj muži.

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Prevencia proti cukrovke a na zvýšený krvný tlak

Ľanové semienka sú tiež sú tiež výborné pre ľudí, ktorým kolíše, alebo majú permanentne zvýšený krvný tlak. Pomáhajú tlak stabilizovať a z dlhodobého hľadiska pomáhajú ľuďom s vysokým tlakom. Rovnako účinné sú aj v udržaní správnej hladiny cukru v krvi.

Schudnete zdravo

Ľanové semienka sú plné tukov, ale ide o zdravé tuky, ktoré telo zbavujú škodlivín. Navyše výrazne podporuje trávenie, vyprázdňovanie a rýchlosť metabolizmu, čo je jeden z najdôležitejších faktorov zdravého chudnutia.

Čo ešte dokážu?

– znižujú škodlivý cholesterol v krvi,

– pomáhajú pri astme a ochoreniach dýchacích ciest,

– zlepšujú imunitu a obranyschopnosť organizmu,

dôležité pre zdravie očí (obsahujú cenný luteín),

– majú antiseptické a antibakteriálne účinky,

– čistia obličky a pečeň,

– udržiavajú pevnosť zdravie ciev,

– pomáhajú pri kožných zápaloch a ochoreniach kože,

Musíte ich vedieť správne jesť, inak ich telo nedokáže využiť!

Ak chcete využiť potenciál ľanových semienok, musíte ich správne pripraviť. Nikdy ich nejedzte len tak – celé. Prejdú vám tráviacim traktor rýchlejšie, ako sa z nich telo vstrebe cenné živiny, vitamíny a ďalšie látky. Hoci pre zdravie čriev sú prínosné aj takto, vždy si ich pred konzumáciou rozomeľte, alebo namočte do vlažnej vody a nechajte napučať. Potom počas dňa použite na pite. Dávku 1-2 lyžíc ľanových semienok je dobré rozložiť si počas dňa na viackrát. Pomleté semienka môžete pokojne pridať aj do múky, do šalátov, na posypanie koláčov a na sladké a slané pokrmy od výmyslu sveta.