Zaraďte kel do vášho každodenného jedálnička: Má viac železa, ako mäso a viac vápnika, ako mlieko!

1619

Železo je minerál, ktorý plní niekoľko dôležitých funkcií, pričom tou hlavnou je transport kyslíka do celého tela ako súčasť červených krviniek. Je to nevyhnutná živina, čo znamená, že ho musíte prijímať z potravy. Podľa portálu felizsaude je veľmi zásadnou potravinou na príjem železa, ale aj vápnika, práve kel.

Kuriozitou je, že množstvo železa, ktoré vaše telo absorbuje, čiastočne závisí od toho, koľko ho vaše telo už uložilo. Nedostatok môže nastať, ak je váš príjem príliš nízky na to, aby ste nahradili množstvo, ktoré každý deň spotrebujete.

Nedostatok železa môže spôsobiť anémiu a viesť k príznakom, ako je únava. Obzvlášť vysoké riziko nedostatku je u menštruujúcich žien, ktoré nekonzumujú potraviny bohaté na železo.

Našťastie existuje veľa dobrých možností stravovania, ktoré vám pomôžu splniť denné potreby železa. 

Kel sa skladá z vláknitého materiálu a preto je ako väčšina zelených listov skvelý na podporu trávenia. Stonky obsahujú veľké množstvo prebiotík. Jedia sa surové, restované s troškou avokáda alebo olivového oleja, posypané morskou soľou.

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Čo sa obsahu živín týka, kel má dokonca viac železa, ako mäso.

Železo je nevyhnutné pre dobré zdravie, najmä pre ženy, pretože pomáha pri tvorbe hemoglobínu a enzýmov, transportuje kyslík do rôznych častí tela, podporuje rast buniek, primeranú funkciu pečene a ešte oveľa viac. 

Ak konzumujete stravu bohatú na vitamín K, môže vám pomôcť chrániť telo pred rôznymi druhmi rakoviny.

Vitamín K1 bol vždy známy ako „koagulačný“ vitamín, pretože pomáha udržiavať zdravé fungovanie mechanizmu zrážania krvi. 

Vitamín K2, aktivuje 17 proteínov napríklad osteokalcín, ktorý zaisťuje, že sa zlomená kosť zahojí. Podporuje tiež bielkovinu, ktorá udržuje zdravé tepny, chráni pred osteoporózou, rakovinou a cukrovkou.

Je dobrým zdrojom antioxidantov, ktoré neutralizujú voľné radikály a zabraňujú poškodzovaniu buniek. Antioxidanty ako sú karotenoidy a flavonoidy, pomáhajú chrániť pred rôznymi druhmi rakoviny.

Konzumácia približne jednej šálky kelu obsahuje 10% RDA omega-3 mastných kyselín, ktoré pomáhajú bojovať proti zápalom v tele, podporujú zdravie mozgu, bojujú proti chorobám srdca a ešte oveľa viac. 

Kel má viac vápnika ako mlieko, pričom vápnik je dôležitým minerálom pre stavbu a udržanie silných kostí.

Je potrebný pre ďalšie telesné procesy, ako je bunková signalizácia zapojená do svalovej funkcie a pomáha krvným cievam prenášať krv po tele.

Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Témy:


Pridajte svoj komentár