Jediný cvik dokáže spevniť celé telo. Poznáte ho?

Tento cvik je veľmi účinný a dokáže naraz posilňovať viaceré telesné partie, vrátane problematickej oblasti brucha. Navyše, na jeho precvičovanie potrebujete len niekoľko sekúnd denne.

Nie ste veľkým fanúšikom cvičenia a hľadáte možnosti ako fyzickú námahu čo možno najviac zefektívniť? V tom prípade by ste mali určite poznať planking alebo dosku- jednoduchý cvik,  ktorý naraz spevňuje celé vaše telo.

Pevné svalstvo, dobrá kondícia a mnohé výhody pre zdravie

Pevné svalstvo nie je dôležité len pre atraktívny fyzický vzhľad a vysnívanú postavu – najvýznamnejší je zdravotný rozmer.

Pevné svalstvo je dôležité pre oporu chrbtice, pružnosť a tiež ako prevencia poranení. Planking je vynikajúcou metódou aj na spevnenie problematických brušných partií, svaly ramien, stehien a lýtok. Táto poloha však spevňuje aj ďalšie skupiny svalov, na ktoré často zabúdame aj pri cvičení v posilňovni. Planking je vhodný pre obe pohlavia a všetky váhové kategórie. Ak trpíte ochoreniami kĺbov alebo inými problémami s pohybovým aparátom, poraďte sa o tomto cviku s vaším lekárom.

Ako na to?

planking

Ľahnite si na zem na brucho. Vytlačte trup nahor tak, že obe ruky pokrčíte v lakti. Rovnako vytlačte hore zadok, nohy a to tak, že sa budete podopierať len špičkami chodidiel. Vaše telo teba budú podopierať len predlaktia a špičky nôh. Nohy by mali byť mierne od seba.Vaše telo by malo byť vyrovnané ako doska a zadok by ste nemali príliš dvíhať príliš nahor ani tlačiť smerom nadol. Sami pocítite, že najväčšie svalové napätie dosiahnete vo vyrovnanej polohe dosky.

Tento cvik je veľmi náročný na výdrž a je veľmi pravdepodobné, že najskôr vydržíte len niekoľko sekúnd. Ak je na začiatku táto poloha pre vás príliš náročná, začnite tak, že sa budete podopierať kolenami.

Najlepšie nápady na váš e-mail

Nechajte sa inšpirovať! Každý deň vám pošleme súhrn najlepších nápadov priamo na váš e-mail.

Pri cvičení by ste mali postupne pridávať vždy 10 sekúnd k práve dosiahnutému času. Začnite na 10-15 sekundách. Cvik však vždy robte tak, ako vám to vaša výdrž a fyzické možnosti dovoľujú.